• brunbrallan

BF runt jul och nyår 2017

Hej!

Nyplussad lycklig mamma här. Väntar mitt andra barn och plussade nu i dagarna!

Någon som vill följas åt?

Stöta och blöta allt möjligt innan man går ut med det kanske?

Enligt mina uträkningar blir bf 28 dacember, verkligen en spännande tid så det kan bli både jul, nyår och januari 2018.

Ska strax bli sambo och har en son från tidigare förhållande. Kom och häng med :)

• Svar på tråden BF runt jul och nyår 2017
  • Qofe

Testade idag. Har ingen aning vilken vecka jag är i :-/ Då jag har PCO, har två döttrar från ett tidigare förhållande. Och sist jag hade mens, vilken är galet oregelbundet, var 1 februari. Ja, just det. Fyller 40 2018. Scary det här

• brunbrallan

Grattis lindissen och qofe!

Är det någon här som bor i sthlm och vet om man kan få göra tidigt ul nånstans?

• Lovidec17

Hej! Jag plussade igår och förväntas få bebis den 24/12. Helt galet!

Vore kul att dela tankar med andra.

• brunbrallan

Någon fler som känner sig sjukt opepp på jobbet idag?

Börjar må lite smått illa emellanåt och är trött!

• preggo02

Hoppar in här jag med!

Plussade imorse på bim-4. BF beräknas till 2/4januari, står lite olika i olika appar. Så spännande!

• Janesan

Hej!
    Jag hänger gärna på här, jag plussade i lördags. Väntar mitt första barn, men har två missfall i bagaget (v.6 och v.14 men fick födda fram de i vecka 19), så försöker att inte noja mig allt för mycket. 

Min lilla bäbis är beräknad den 26dec 2017 Glad

• brunbrallan

Vad roligt! Börjar bli några nu =)

Jag sliter med att sluta snusa. Imorgon är dagen D. Sista dagen som snusare idag.

Herregud, jag trodde inte jag skulle känna sån SORG över att sluta ta detta gift.

Men varje gång jag längtar ska jag tänka på bebisen som håller på att utvecklas i min mage =) Några fler nikotinister här?

• lindizzen
    brunbrallan skrev 2017-04-24 14:44:18 följande:

Vad roligt! Börjar bli några nu =)

Jag sliter med att sluta snusa. Imorgon är dagen D. Sista dagen som snusare idag.

Herregud, jag trodde inte jag skulle känna sån SORG över att sluta ta detta gift.

Men varje gång jag längtar ska jag tänka på bebisen som håller på att utvecklas i min mage =) Några fler nikotinister här?

Ja jag rökar. Har hållt upp i ca 2 veckor men fick återfall. Så Bara på det igen att sluta. Det som är svårast att sluta är ju alla rutiner man har. Som när man pratar i telefon, när mannen kommer hem från jobb, efter maten. Är väll dem som är svårast.. O nu när man inte får ha nikotinplåster så lär det vara ännu svårare. Men skam den som ger sig. HEJA OSS. Detta fixar vi Skrattande
  • brunbrallan
    lindizzen skrev 2017-04-24 16:17:07 följande:

Ja jag rökar. Har hållt upp i ca 2 veckor men fick återfall. Så Bara på det igen att sluta. Det som är svårast att sluta är ju alla rutiner man har. Som när man pratar i telefon, när mannen kommer hem från jobb, efter maten. Är väll dem som är svårast.. O nu när man inte får ha nikotinplåster så lär det vara ännu svårare. Men skam den som ger sig. HEJA OSS. Detta fixar vi

Ja fasen det här grejar vi!!!

Första gången jag blev gravid slutade jag röka.

Andra gången slutade jag snusa.

Men den här gången kändes det jobbigt. Men det är ju egentligen bara att låta bli!
  • miilap

Hej alla!
    Jag plussade igår men va väldigt säker flera dagar innan. Har haft extremt ömma bröst i över en vecka och konstig molande värk. 

Har BF 30 december :)

Även jag kämpar med att sluta snusa (slutade att röka förra året men började snusa istället..) Men det går ändå ganska bra så länge jag tänker på det lilla fröet i magen.

Vi har inte berättat för våra nära och kära än så det är skönt att det finns såna här trådar för att lätta hjärtat :)
    Är 25 år och detta blir det första barnet.

Stort grattis till alla!

• L1LL

Hej allihopa och grattis till er =)

Plussade i fredags på cb plus va tvungen och ta ett till på eftermiddagen. För att övertyga mig själv så köpte jag ett till fast digitalt, som även det visade gravid.. nu har jag i 2 dagar testat med rfsu test. Känns som även fast man plussat så kan man inte sluta testa :p

Har en son född 2011 så det blir andra barnet efter 5 månaders försök.

Illamående delux, ömma bröst å trötthet från hell..

Hoppas såååå innerligt att den lille får stanna där inne =)

• brunbrallan
    L1LL skrev 2017-04-24 19:43:03 följande:

Hej allihopa och grattis till er =)

Plussade i fredags på cb plus va tvungen och ta ett till på eftermiddagen. För att övertyga mig själv så köpte jag ett till fast digitalt, som även det visade gravid.. nu har jag i 2 dagar testat med rfsu test. Känns som även fast man plussat så kan man inte sluta testa :p

Har en son född 2011 så det blir andra barnet efter 5 månaders försök.

Illamående delux, ömma bröst å trötthet från hell..

Hoppas såååå innerligt att den lille får stanna där inne =)

Haha igenkänning! Vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på test. Det är ju så härligt att se det där plusset komma fram! ^^
  • Janesan

Jag blir mest frustrerad över att två av mina syskon (har tre) inte blev glad de två första gångerna jag berättade att jag var gravid, så denna gång tänker jag inte berätta för dem. Det kommer bli ett jävla liv sen när de får reda på eller ser att jag är gravid. Känns som att ingen i min familj (förutom mina svärföräldrar) blir glada, det ända man får höra är att man berättar för tidigt och att man inte ska förvänta sig något då jag he haft två missfall sen tidigare. Detta gör mig väldigt ledsen i mitt nu positiva liv. Vad ska jag göra för att inte tryckas med i all denna negativitet? Mitt barn kommer bli den första bäbisen på min sida och den andra bäbisen på min sambos sida.

• Qofe

estade positivt igår - söndag. Hade en pytteblödning förra torsdagen (skärtorsdag). Var hos läkare i dag för att fastställa vecka iom att jag har PCO. Han gjorde ett VUL där han trodde att jag är typ i fyra-fem. Både jag och min sambo tyckte vi såg något som picka (ett hjärta), vilket läkaren inte ville bekräfta. Fick göra ett HCG-prov som han senare ringde mig om. Testet visade 8000 vilket han tycker är mycket i förhållande till hinnsäcken? Han tror nu att det är ett tidigt missfall eller utomkvedshavendskap? Jag förstår inget? Ska ta ett nytt HCG på onsdag och VUL igen på fredag... kan man inte ha ett högt HCG? Jag började i lördags få ömmande bröst och i söndags vaknade jag med illamående. Fattar inget? Borde inte alla symptom kommit innan? Känner mig helt lost...

• michelle1

Tjoho!

plussade i fredags och bf 28-30/12 någon gång. Oväntat och oplanerat så kom som en rejäl chock med mycket känslor i omlopp eftersom det är helt i fel tid för mig men nu verkar vi ha beslutat oss för att köra iaf. Överraskningar brukar ju bli kul i slutändan ???? Har ett barn sen innan tillsammans.

Svar på tråden BF runt jul och nyår 2017