Abort "mot hans vilja"
Jag har i ett par månader haft en sexuell relation med en man. Vi har båda varit överens om att inte ha ett förhållande men vi har träffats flera ggr i veckan både i och utanför sängen.
Träffat varandras vänner (som alla för övrigt ser oss som ett par)
Nu till saken. Jag äter p-piller men har den senaste veckan känt att nåt är "fel" så jag tog igår ett gravidtetstest. Det visade positivt och enligt testet och mina uträkningar så borde jag vara i v 5-6.
Vi har tidigare pratat om graviditet och varit överens om att vi verkligen inte vill ha barn med varann då vi inte har något förhållande...
När han fick nyheten direkt efter blev jag ändå besviken över hans reaktion.han var totalt iskall och sa att det är ju "bara att ringa och boka tid" .
Jag blev ledsen för att han tog så lätt på det även om det är det jag också vill.. Hade dock önskat lite mer... Stöd!!
Hursom idag kom han förbi.. Rödgråten och helt annorlunda.
Nu vill han inte alls att jag ska göra abort. Han säger att han vill ta sitt ansvar och att han är ledsrn över reaktionen igår.
Han säger också att vi inte kommer att ha ett förhållande men att vi ändå kan uppfostra barnet ihop och ge det ett bra liv.
Nu är jag sjukt förvirrad.. Eller förvirrad är fel ord för jag vet att jag inte vill ha barn.
När jag skaffar barn vill jag att det ska vara med rätt förutsättningar och att det iaf ska finnas en chans till en kärnfamilj.
Jag har heller inte den stabilaste ekonomin (det har han) eller ett bra jobb även om det är en fast tjänst.
Jag känner mig dock sjukt elak nu och vet inte riktigt hur jag ska hantera dessa länslor.
Jag fattar ju att jag inte kan skaffa barn för att "vara snäll" men hur ska jag hatera hans vilja...
Jag är förstörd :(