• ledsenocharg

Är det något fel på kattungen??

Hej!

Jag har köpt en kattunge som nu är 9 veckor och som flyttar hem till mig när den är 12 veckor. Jag har varit så lycklig och bara väntat. Jag hälsade på den när den var 6 veckor och tyckte den var underbar. Fick lite bilder skickade av ägaren idag på den och skulle visa en vän som sa "Den ser ju helt jävla mongo ut! Som en downssyndrom. Skelögd också!". Blev jätteledsen och kan inte släppa tanken nu.

Utifrån bilderna att döma - ser det ut att vara något fel på den?

Tacksam för svar! ????

• Svar på tråden Är det något fel på kattungen??
  • Kuddebarn

Nej då! Den är sjukt söt! Skit i din kompis.

Katten är underbar!

• ledsenocharg

Att den är skelögd kan jag absolut leva med. Men min vän sa ju att den såg mongo ut/hade downs syndrom. Jag förstår inte alls? Verkar ju inte som att ni andra tycker att den ser ut att ha något "fel" förutom då kanske med ögonen.

Den kommer att vaccineras 1 gång innan jag får den. Besiktas den samtidigt då?

Känns som att jag har en knut i magen efter kommentaren från min vän.

• Kuddebarn
    ledsenocharg skrev 2017-04-21 15:48:25 följande:

Att den är skelögd kan jag absolut leva med. Men min vän sa ju att den såg mongo ut/hade downs syndrom. Jag förstår inte alls? Verkar ju inte som att ni andra tycker att den ser ut att ha något "fel" förutom då kanske med ögonen.

Den kommer att vaccineras 1 gång innan jag får den. Besiktas den samtidigt då?

Känns som att jag har en knut i magen efter kommentaren från min vän.

Den ser inte mongo ut och den ser inte ut att ha downs. Lyssna på oss.

Din vän är mongo.
  • läskigtsomfan

Tror snarare det är din vän som har ett kromosomfel,har din vän väldigt lågt i iq och brukar uttrycka sig om saker den inte vet ett skit om? Min mamma är kattuppföddare och säger att den kattungen på bilden ser helt normalt ut

Dessutom vad spelar det för roll? Har en katt från morsan just för ingen vill ha honom,han har en muskelsjukdom som gör att han går VÄLDIGT konstigt och det ser lite bizzart ut. So what =P han är en helt underbar social och snäll kattkille trygg och säker i sig själv.

Dom djur som har nån form av sjukdom behöver oss mest,det är inge fel på dom alls och dom blir lika bra husdjur som "normala".För mig personligen väljer jag sånna djur först för jag vet att tyvärr så vill folk oftast inte ha dom )= har en gatuhund från rumänien med missbildad käke , en som har blivit påkörd och är förlamad i bakbennen har också en tik som saknar ena bakbennet och katten.Dom är inga sämmre husdjur än några andra men tyvär blir ofstast bortvalda vilket är helt åt helvete då det är VI människor som sat dom på denna jord från början och borde ta mer ansvar 

• ledsenocharg

Kommer såklart ta honom oavsett vilka defekter han eventuellt har. Den lillen har redan stulit mitt hjärta så skulle aldrig kunna med att inte ta honom.

Det var mest att jag blev så chockad av det som min vän sa och blev orolig ifall jag missat något. Jag blev också ledsen då jag tycker att kissen ser ut som världens underbaraste och inte som ett "mongo" som min vän sa.

Vill bara säga att jag uppskattar era kommentarer så mycket! Känns redan så mycket bättre efter alla era fina ord om min kära kisse ??

• Birgitta02
    ledsenocharg skrev 2017-04-21 18:53:06 följande:
    Kommer såklart ta honom oavsett vilka defekter han eventuellt har. Den lillen har redan stulit mitt hjärta så skulle aldrig kunna med att inte ta honom.

Det var mest att jag blev så chockad av det som min vän sa och blev orolig ifall jag missat något. Jag blev också ledsen då jag tycker att kissen ser ut som världens underbaraste och inte som ett "mongo" som min vän sa.

Vill bara säga att jag uppskattar era kommentarer så mycket! Känns redan så mycket bättre efter alla era fina ord om min kära kisse ??
    Att någon ens nämner downs syndrom i samband med en katt ..... helt otroligt. Eller mongo? VEM använder ett sånt ord idag?
    Nä du TS, ta din katt och gläds åt den. Se till att den är försäkrad. Helst INNAN du får den.
  • Geminis

Åh, jättesöt katt som är lite nyvaken

Din kompis har uppenbara problem med sig själv och råder dig att inte lyssna. Vilken idiot!

• Tihi

Din kompis är den enda som är mongo här och din katt är perfekt! Den är jättesöt! Gläd dig åt att du snart har den hos dig för alltid. 

• Abegayle70

Den enda som det är fel på är din "kompis". Katten ser helt underbar ut.
    Siames (som ju är en anfader till Ocicat) har ju skelögdhet ibland. Ofta växer det bort, annars brukar katten ändå inte lida av det.

Njut av/med din lilla vän när du får hem honom.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Gustrix

Katten är ju super söt!

När vi skulle skaffa sällskap till vår andra katt så fick min man och son uppgiften att hitta en. Det gjorde dom. En blandning norskskogkatt/Main coon/ragdoll.. Jag var skeptisk Han såg verkligen efterbliven ut.... skelögd, såg ut som ögonen var alldeles för stora för huvudet. Men när vi hämtade honom såg han inte alls lika knäpp ut... idag, 1.5 år senare, får jag ångest . Att jag överhuvudtaget ens tänkte tanken att han såg konstig ut. Han är världens (på delad plats med vår andra kisse)finaste,gosigaste,mysigaste och helt normala katt.Busig som få men helt underbar.

• Feminina

Låter som att din kompis är lite avundsjuk. Kattungen är bedårande söt!

• Geminis

En sak till - rubriken på den här tråden borde vara:

"Är det något fel på kompisen??"

För ja, det är hos kompisen problemet ligger.

Lycka till med din söta misse

• Molly57

Din kompis är bara avundsjuk och oförskämd. Suuuperfin och söt kisse. Jag har själv fyra katter! Kram och lycka till med nya familjemedlemmen.

• viseversa

Det är absolut inget fel på den katten. Jättefin ktt. Din vän däremot verkar det vara något fel på.

• ledsenocharg

Jag har berättat för min vän om vad ni har sagt och hur illa vid mig jag tog. Har fått en ursäkt nu!

Den 6:e maj flyttar lillen hem till mig och jag går som på nålar nu! Känner redan att jag tycker så mycket om

honom.

TACK återigen för alla fina kommentarer om min kisse ??

• Nandez
    ledsenocharg skrev 2017-04-26 14:23:19 följande:
    Jag har berättat för min vän om vad ni har sagt och hur illa vid mig jag tog. Har fått en ursäkt nu!

Den 6:e maj flyttar lillen hem till mig och jag går som på nålar nu! Känner redan att jag tycker så mycket om
    honom.

TACK återigen för alla fina kommentarer om min kisse ??
    Det låter bra det. Lycka till med raringen
Svar på tråden Är det något fel på kattungen??