• Nyikos

Blond i botten och gulorange i längderna!

Hej

Igår gjorde jag min andra slingning i håret. Jag var mer nöjd efter den första och vill nu få en källare ton i hel håret.

Jag har gjort en avfärgning och 2 sling-omgångar. Första med mood slingblond och den andra med 107 silverblond. Jag har silvershampo och silverbalsam hemma.

ag har läst i de andra trådarna att man kan använda askblond och det finns oranga pigment i håret och att man kan använda pärlblond i gula pigment. Mitt hår är ljust i botten och i längderna men det går från blond i botten och ljusgul/ljusorange(koppar) i längderna.

Vad blir mitt nästa steg?

Ska skriva till min frisör också men kan va kul att se vad ni skriver här????

Skiftningarna syns mer i den andra bilden men nyansen är mer lik den första (åt det gula hållet).

• Svar på tråden Blond i botten och gulorange i längderna!
  • Queennr1

Det är ljusare närmare huvudet eftersom det är varmare där.

Finns inget att göra åt det där förutom att fortsätta bleka på de ställen där det fortfarande är orange. Kör en inpackning innan nästa omgång. Sen när du fått det ljusare så tar du en pärlblond i hela håret för att jämna ut.

• brunbrallan

Jag har också jävlats med dessa orangea toner. Fick inte till det så jag gick till frissan. Blev fattig men jäkligt nöjd men min färg :)

• Sunny1995
    Sunny1995 skrev 2017-04-22 11:18:04 följande:

Prova silver schampoo :)

Oj, missade att du har det :)
Svar på tråden Blond i botten och gulorange i längderna!