• Vonkan80

Hur hittar vi tillbaka?

Behöver tips från er andra hur ni har hittat tillbaka till varandra i er relation.

Jag och min man har två barn, 2 och 3,5 år gamla. Vi har båda krävande heltidsarbeten och bor långt från övrig familj så barnpassning är svårt i dagsläget...

Är inte förvånad över att omständigheterna sätter vår relation på prov men hur ska man göra för att hålla den vid liv??? Just nu är den inte mer än att sköta de dagliga sysslorna och få tiden att gå typ....

Tips önskas, var börjar man?

• Svar på tråden Hur hittar vi tillbaka?
  • Jonkke

Om ni lyckas hitta barnvakt, spendera tid tillsammans, det är viktigt. Men när ni inte kan få tag på barnvakt, umgås hela familjen.

Picnic, bada, och promenader. Barnbio. Aktivera barnen så de blir trötta nog att sova hela natten, då ni kan ha en romantisk afton. Vet inte så mycket om er situation så det är svårt att svara på. Barnen kommer ni ha resten av era liv, men de blir mer självständiga ju mer tiden går. Planera ett par dagar i veckan där ni, en dag för dig och en dag för din partner, har er egna tid, som ni själv väljer hur ni ska spendera den. Ursäkta om det blev rörigt, sitter med mobilen.

• Mandelkanel

Jag skulle säga börja med att gå ner lite i arbetstid båda två. Tycker det låter orimligt att båda jobbar heltid med två så små barn om man vill ha tid och ork över till annat än alla måsten. Boka sen in tid för roliga saker tillsammans där inte "måste"sakerna får ta plats. Om barnen har kompisar att leka hos kanske ni kan turas om att passa varandras barn och få tid för varandra.

• Grodis15

Ha hemma dejter. Laga en fin god middag som ni äter när barnen somnat med tända ljus, dela på en flaska vin och sitt och prata länge. Stanna uppe lite senare på kvällen, man är lite trött dagen efter men det är det värt. Gör så minst en gång i månaden.

Svar på tråden Hur hittar vi tillbaka?