• Klin

Missfall eller fortfarande gravid?

Ska försöka göra en lång historia kort.

Plussade för ca 3 veckor sen och nu i onsdags (19/4) började jag blöda med klumpar och hade lite ont i magen, men inte lika ont som vid missfallet jag fick i december -16. Åkte in på torsdagen dagen efter och blev undersökt med vul där det konstaterades att fostret var kvar i livmodern men dom kunde inte avgöra om det levde eller inte eftersom det bara var 5mm stort och man såg ingen hjärtaktivitet. Enligt min gravidapp borde jag vid det tillfället vara i vecka 8 (7+3) men läkaren sa att det var för litet så snarare vecka 6-7. Med tanke på mitt missfall i december så höll jag ingen koll på mens och sånt, så antingen har vi räknat fel och jag inte är så långt gången som vi trodde, eller så har jag fått ett MA och fostret har slutat utvecklas. Tyvärr så har jag ju ställt in mig på det sistnämnda. Men 3 olika läkare tittade på ul-bilderna och ingen av dem ville säga varken bu eller bä. Däremot så blöder jag fortfarande men har inte ont hela tiden. Det är exakt som mensblödning och mensvärk, så jag blöder inte jättemkt och jag har lite ont i magen till och från precis som vid mensvärk.

Ska nu vänta till den 3:e maj för ett nytt vul och se om det utvecklats eller om det är samma sak fortfarande.

Min sambo fick en snilleblixt och frågade läkaren om det inte kan ha varit tvillingar och att kroppen aborterade det ena fostret bara och så kunde det tydligen vara. Men det är rätt jobbigt att känna av småsmärtor i magen och blöda hela tiden och inte veta vad f*n som händer.

Så min fråga är egentligen om någon har varit med om liknande? Att man kan blöda klumpar och har ont i magen men ändå är gravid?
    Har haft lite ömma bröst men har inte det längre. 

• Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid?
  • LillSnurr82

Låter tyvärr som ett missfall. Du får vänta ett par veckor och ta ett nytt graviditetstest. Jag fick nyligen missfall. Var i v 7. Blödde bara i 3-4 dagar. Efter ytterligare 1-2 dagar så gjorde jag grav test som visade negativt. Så fort fostret kom ut (kom ut helt så såg klart och tydligt att det var ett foster) så slutade mina bröst att ömma.

Hade för ca 8 år sen ett missfall. Då var jag typ i v 5. Då blödde jag i säkert 2 veckor, hade jätte ont osv. Så kan vara helt olika hur ett missfall är.

Agnes2010?Märta2012?
  • Mawie

Fick missfall 4 veckor sedan i V 13. Det började med små bruna blödningar i tre dagar, sen började jag blöda ganska mycket precis innan jag slutade jobbet.

Åkte bilen hem med kramper i magen och en värk i ländryggen.

Låg i sängen nån timme när jag reste mig kände jag hur något kom ut i bindan.

Har även två pojkar sen tidigare hade små blödningar med min äldsta

Och den yngsta upptäckte jag att jag var gravid i V 16, haft normal mens ätit p-piller.

Inga gravid symptom.

Så det kan gå bra även om man har blödningar

Kram!

• parentesen

Blödde plötsligt ner hela toalettens insida då jag gick på toa. Uppenbarligen ett missfall. Men jag var ändå gravid visade det sig senare. Ena tvillingen blev alltså "aborterad" som det heter, missfall.

Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid?