• Eva Lena

    Jag blir så förbannad

    Jag fyller 50 år i höst och ansökte om att bli godkänd som adoptivförälder.
    Tror ni inte de vidriga socialsekreterare/socionomerna lämnade ett yttrande med avslag.

    Djävla häxor till å vara missunnsamma.

    Jag .har förvisso gjort abort 3 ggr när jag var 20+, men då ville jag inte ha barn utan bara jobba å resa till Afrika-älskar verkligen Gambia.....Männen är så maskulina där...

    Men nu när tåget har gått och jag passerat menopausen, så avslås min ansökan om att kunna adoptera en vacker gosse jag lärt känna i Banjul.

    Tycker ni jag skall ansöka flyktingstatus för gossen å den vägen få honom till mig!

    Brainstorma mig lite......

    Gambia lover.....

  • Svar på tråden Jag blir så förbannad
  • MajaVira

    Eftersom han verkar vara tillräckligt gammal så är det väl bara att du gifter dig med honom och sedan kan han söka uppehållstillstånd i Sverige.

  • Anonym (Varför inte)

    Eller också stannar du bara i Gambia istället.

    Fö heter det klimakteriet på svenska.

  • sextiotalist
    Anonym (Varför inte) skrev 2017-04-25 21:19:01 följande:

    Eller också stannar du bara i Gambia istället.

    Fö heter det klimakteriet på svenska.


    Menopausen är den av klimakteriet, så om ts avser den sista mensen så är det helt korrekt uttryckt. Klimakteriet är hela processen.
  • sextiotalist

    Om du är seriös, så har jag för mig att man har åldersgränser för adoption i Sverige (och även för de länderna barnen kommer ifrån).
    Rör det sig om en myndig gosse, så blandas inte socialtjänsten in har jag för mig, utan då är det en sak som endast hanteras i tingsätten.
    Du kan ju annars försöka driva adoptionen i Gambia.

    Annars kan du alltid gifta dig med den vackra gossen

Svar på tråden Jag blir så förbannad