Azul y Amarillo skrev 2017-04-26 14:24:29 följande:
Hejsan!
Vet inte vart jag ska vända mig nå mer. Är så stressad över skolan. Jag är 17 år gammal och går andra året på gymnasiet, samhällsinriktning. Har nu fått en uppgift som ska vara klar om en vecka. Det handlar om embyrolgallring och design av barn. Tycker jag att det är rätt att befrukta ägg i provrör och sedan gallra bort sjuka embryo innan de sätts in i kvinnans livmoder? Skulle verkligen uppskatta någon typ av hjälp då jag sökt all typ av fakta på internet. Kan inte fråga klasskamrater p.g.a personliga problem. Kan inte heller prata med min lärare av skäl jag ej vill gå in på.
Jag är lärare på gymnasiet. Om du inte kan prata med läraren som har gett dig uppgiften blir det ju ganska så svårt att klara av skolan?
Du kan gå till skolans specialpedagog och tala om att du av psykiska skäl inte kan prata med läraren och så får du förhoppningsvis sitta och jobba med uppgiften hos spec.pedagogen i stället. Så kan vi göra där jag jobbar. Det innebär att specialpedagogen behöver få chans att sätta sig in i uppgiften.
Sedan just själva uppgiften: Det handla rom vad du själ anser så du bör kunna klara dig med den grundinformation ni har fått i kursen av läraren och sedan ska du diskutera hur du kommer fram till din slutsats.