• Sansa86

Gravid med första barnet

Jag är gravid i V 7 självklart glad men samtidigt livrädd. Alla i familjen har skaffat barn tidigt ca då dem var 16år. Jag har fyllt 31 och inser att nu är det min tur att bli mamma. Var hos BM i måndags och hon gjorde inget gravtest eller så(kanske tar de nästa gång?) Trodde hon skulle göra det.sen är det upp till mig att boka ultraljud i V 18. De trodde jag dem hjälpte en med.

som det ser ut nu så skall vi få barn den 14 dec 2017

Någon annan som skall ha i december vore kul att ha någon att prata med som går igenom detta oxå. Känner mig ganska vilse än så länge innan allt landat.

• Svar på tråden Gravid med första barnet
  • Carambolan

Grattis till graviditeten! :) Jag har aldrig varit med om att de gjort graviditetstest på mvc. Det har du väl gjort själv innan du kontaktat dem? Ultraljud brukar man få boka själv om det inte är mvc som genomför det (vissa mottagningar har egna ultraljudsapparater och andra har inte det) eftersom det är lättare att själv säga vilka tider som passar istället för att de ska vara mellanhand och sen kanske man ändå måste boka om tiden. Allt i sin ordning med andra ord :)

• Sansa86

Jag har gjort 2 grav test innan jag begav mig till dem.

Okey då kanske dem ej gör något. Var inställd på att dem skulle göra ett för att bekräfta de jag sagt dvs att jah är gravid. Sen hade jag een bild av att dem skötte och skickade ut ultraljudstider. Men då vet jag =)

Tack =)

Svar på tråden Gravid med första barnet