• GRAVID KVINNA 23

HUR KAN DET BLI??

Var nyss på ultraljud. Hon sa att det kan ej vara att jag är i vecka 8+0 idag !? ( min mens började 2 Mars + 7 dagar.) 28 dagar

Hon ser boll som är hela 9mm, men inuti är det bara 3 mm ??? Hur kan det vara att är jag en hel månad bakåt ?? HJÄÄLP SNÄLLA :(

• Svar på tråden HUR KAN DET BLI??
  • Vdndbx

Din mens kan ju ha hoppat över en månad så att du fick ägglossning den månaden du skulle ha kommande mensen.

När testade du positivt?

För om det inte är som jag nämnde tidigare, så kan det ju vara ett MA. Såg du något hjärta slå?

• GRAVID KVINNA 23
    Vdndbx skrev 2017-04-27 14:03:37 följande:

Din mens kan ju ha hoppat över en månad så att du fick ägglossning den månaden du skulle ha kommande mensen.

När testade du positivt?

För om det inte är som jag nämnde tidigare, så kan det ju vara ett MA. Såg du något hjärta slå?

Barnmorska sa att hon såg ingen hjärta, att det är bara ca 3 mm och det vet vi inte att i vilken veckan kan jag vara ?? Att det e ett tidig graviditet , hon såg ingen hjärta för det ont vuxit än.
  • GRAVID KVINNA 23

Fick idag i morse en sån brun fläck på trosor, undrar om det e tidig MF? Efter när jag var igår på ultraljud ?
  • Anonym (Kan vara)
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-28 08:57:47 följande:
    Fick idag i morse en sån brun fläck på trosor, undrar om det e tidig MF? Efter när jag var igår på ultraljud ?
    Den där bilden kanske var lite onödigt äcklig att lägga upp...men iaf. Det kan ju vara så att graviditeten har avstannat tyvärr, det händer ju  och därför var fostret mindre än det skulle. Helst om du vet när du hade mens och ägglossning. Men de brukar alltid göra ett uppföljande ultraljud efter någon vecka för att se om det utvecklats som det ska. 
  • GRAVID KVINNA 23
    Anonym (Kan vara) skrev 2017-04-28 09:04:18 följande:

Den där bilden kanske var lite onödigt äcklig att lägga upp...men iaf. Det kan ju vara så att graviditeten har avstannat tyvärr, det händer ju  och därför var fostret mindre än det skulle. Helst om du vet när du hade mens och ägglossning. Men de brukar alltid göra ett uppföljande ultraljud efter någon vecka för att se om det utvecklats som det ska. 

Jag förstår med bilden men jag visste inte hur jag skulle förklara detta om ni skulle förstå vad jag menade. Jag börjar blöda rosa-brunt när jag kollar med papper. Är det kört ? Ska jag ringa SöS att boka tid?
  • Anonym (Kan vara)
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-28 09:47:52 följande:
    Jag förstår med bilden men jag visste inte hur jag skulle förklara detta om ni skulle förstå vad jag menade. Jag börjar blöda rosa-brunt när jag kollar med papper. Är det kört ? Ska jag ringa SöS att boka tid?

Enkelt säga att det var en blodblandad flytning i stället för en bild Flört

Tyvärr gör sjukvården inget i så tidigt skede, jag tror man får vänta bra länge på att komma in när man har blödningar i tidig graviditet...så är det här i Gbg iaf, kan sitta ett dygn på akuten innan de ev tar in en. Inte ens när vårt barn hade dött i magen fick vi komma in fort, tog ändå några timmar. Förjävligt. 

Hoppas för din skull att blödningen stoppar och att fostret växer som det ska. Men annars får du försöka hämta ny kraft att börja om igen. 

• Fröken W

Det kan ju också vara så att du fått en liten blödning efter ultraljudet, för visst var det ett vaginalt ultraljud du gjorde?

Än tycker jag inte att du ska befara det värsta.

• GRAVID KVINNA 23
    Fröken W skrev 2017-04-28 10:44:20 följande:

Det kan ju också vara så att du fått en liten blödning efter ultraljudet, för visst var det ett vaginalt ultraljud du gjorde?

Än tycker jag inte att du ska befara det värsta.

Ja precis , vaginal och vanlig på magen. Så får vi se. Just nu blöder jag bara liiite när jag torkar och på pappret e ljusbrunt med lite rosa.
  • michelle1
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-28 08:57:47 följande:

Äsch det var ingen äcklig bild. Ska du se vad man får se i jobbet ibland ???? Blödningar kan man få. du får vänta och se om de blir mer rikliga annars kan det vara efter ex Vaginalt UL eller mys med mannen som fått ett litet kärl att brista.
  • GRAVID KVINNA 23
    michelle1 skrev 2017-04-28 17:54:35 följande:

Äsch det var ingen äcklig bild. Ska du se vad man får se i jobbet ibland ???? Blödningar kan man få. du får vänta och se om de blir mer rikliga annars kan det vara efter ex Vaginalt UL eller mys med mannen som fått ett litet kärl att brista.

Vi får se, men jag hade inte mus med min sambo från igår , bara dagen innan vul..
Svar på tråden HUR KAN DET BLI??