• ElinGbg2

Någon fler Göteborgsområdet som har bim i början av maj?

Hej!

Jag har Bim 5 maj och skulle tycka det var roligt att följa andra i  hopp och förtvivlan som har Bim i början på maj i Göteborgsområdet. Där vi kan stötta och peppa varandra och analysera gravtest! Plus Minus Hjärta

Detta är mitt första försök med vårt 3:e barn.
    Inte klokt vad man glömmer av hur det var de andra 2 gångerna... Inte en susning... Glad Men det tog sig på första försöket med dom, så förväntningarna är höga. Men man vet ju aldrig.... Förvånad

Är idag på ÄL+8 och har känt sen 2 dagar tillbaka molande tryckande och ilande nere i tjejmagen ut mot blygdbenet. Är supervarm och trött på kvällarna.
    Det är väl allt!

Lääängtar så tills BIM men nu känns det som en evighet tills dess!

Kram på er så länge! Hjärta

• Svar på tråden Någon fler Göteborgsområdet som har bim i början av maj?
  • Lillafisfia
    Kawa77 skrev 2017-05-16 01:30:28 följande:
    Fick precis samma dock testade jag ganska tidigt...
    Mitt visade sig vara tidigt mf, blöder nu tyvärr
  • Lillafisfia
    GbgMalin skrev 2017-05-15 18:40:04 följande:
    Usch då! Tror du inte det kan röra sig om en genombrottsblödning då?
    Nja, känns inte troligt, nytt gravtest är svagare så tidigt mf känns mer troligt tyvärr
  • Kawa77

2 tester o båda e lika negativa. Nu väntar jag till freda d mensen ska komma eller inte. Har dock menskäningar så får se vad det bli. Suck

• Kawa77

En annan undran ...ni som ätit rosenrot har ni tagit äl test el gått på känningar?spelar d nån roll om man äter rosenrot 1 dag mer in i äl i såfall?

• Kevva

Jag hoppar också in här, har följt er tråd men inte haft något inlogg här (vet knappast hur detta funkar) Haha! hur som helst - jag ska också få mens på fredag och har haft känningar nästan sedan ägglossning i magen, rygg och svank samt väldigt trött. Jag brukar inte ha dessa känningar och är väldigt "känslig" för förändringar i kroppen. Men jag tog ett test senast idag från graviditetskollen som visade negativt utan tvekan, så chanserna känns små! Grattis till alla er som + under denna tråd! ????

• Kawa77
    Kevva skrev 2017-05-16 18:42:36 följande:

Jag hoppar också in här, har följt er tråd men inte haft något inlogg här (vet knappast hur detta funkar) Haha! hur som helst - jag ska också få mens på fredag och har haft känningar nästan sedan ägglossning i magen, rygg och svank samt väldigt trött. Jag brukar inte ha dessa känningar och är väldigt "känslig" för förändringar i kroppen. Men jag tog ett test senast idag från graviditetskollen som visade negativt utan tvekan, så chanserna känns små! Grattis till alla er som + under denna tråd! ????

Vi får nog vänta o se på fre hihi men jag ska konstigt nog testa ett till imon när jag vaknar...testat bara på kvällsurin...äter även lchf så mensen är +-1 dag sen.

Är det första eller sladdis? *ler*
  • Kawa77
    Kevva skrev 2017-05-16 18:42:36 följande:

Vi får nog vänta o se på fre hihi men jag ska konstigt nog testa ett till imon när jag vaknar...testat bara på kvällsurin...äter även lchf så mensen är +-1 dag sen.

Kevva skrev 2017-05-16 18:47:02 följande:

Okej emoji blir frågetecken, noterat haha!

Ps: haft typ antydan till illamåendet brösten är alltid ömma innan mens...känns som att vissa symptom är psykiska...för mig alf...
  • Kevva

Det är första, jag är 24 år :) har haft tanken ett tag då min man är 33 år och nu känner jag mig redo sen ca 6 mån tillbaka, men första riktiga försöket denna månad.
    Så spännande, jag håller tummarna för dig och er alla! Jag själv testade imorse och det va så negativt det kan bli kändes det som, inte en antydan till något mer sträck så det var en riktig glädjedödare på morgonkvisten, haha. Bestämt mig för att inte testa mer om jag inte blir sen (vilket jag aldrig är) så är inställd på ett nytt försök i juni :)

• Kawa77
    Kevva skrev 2017-05-16 19:53:03 följande:

Det är första, jag är 24 år :) har haft tanken ett tag då min man är 33 år och nu känner jag mig redo sen ca 6 mån tillbaka, men första riktiga försöket denna månad.

Så spännande, jag håller tummarna för dig och er alla! Jag själv testade imorse och det va så negativt det kan bli kändes det som, inte en antydan till något mer sträck så det var en riktig glädjedödare på morgonkvisten, haha. Bestämt mig för att inte testa mer om jag inte blir sen (vilket jag aldrig är) så är inställd på ett nytt försök i juni :)

Samm här...vi ska ge det en räjel chans hihi d vet du ganska snart om du e gravid...denna väntar är jobbig
  • Kevva
    Kawa77 skrev 2017-05-16 19:08:16 följande:

Kevva skrev 2017-05-16 18:47:02 följande:

Okej emoji blir frågetecken, noterat haha!

Ps: haft typ antydan till illamåendet brösten är alltid ömma innan mens...känns som att vissa symptom är psykiska...för mig alf...
    Ja, så känner jag med. I början var jag i princip säker på att jag var gravid då jag vaknade upp med stickningar varje morgon i magen och ont i ryggen (vilket jag verkligen aldrig har) brösten är hårda och tunga men gör inte ont alls eller är känsliga. Har stick i magen till och från mest på vänster sida under dagen (Bla nu) och blir jättehungrig, äter två matskedar typ och blir spymätt för att 10 min senare bli hungrig igen! Känner inte alls igen mig i det här... Men dessa negativa dumma stickor har gjort att jag helt enkelt tror att jag inbillar mig...
  • Kawa77

Det finns fortfarande chans helt klart...jag har oxå spänningar runt naveln o ner till o från...o stickningar runt naveln...med min dotter mådde jag aldrig illa så jag hade en hel del tur där hihi

• Semka

Dag 16 övertid.. fortfarande ingen mens och fortfarande negativt på grav.test. Grav.symptom avtar ej utan är nog mer tydliga och starka. Vad är det för fel på mig :/ gav ju upp hoppet på bäbis men svårt å gå vidare när man inte får mens

• GbgMalin
    Kawa77 skrev 2017-05-16 20:14:32 följande:

Det finns fortfarande chans helt klart...jag har oxå spänningar runt naveln o ner till o från...o stickningar runt naveln...med min dotter mådde jag aldrig illa så jag hade en hel del tur där hihi

Hur har det gått för dig? :) plussat eller fått mens?
  • Semka

Fick missfall idag :( Fick bara skarp smärta imorse och en dunderblödning... kom ut massa klumpar och slem. Blodet är jättefräsch och röd så ingen mens. Gör bara ont i magen när jag rör mig annars känns det nästan inte. Nästan slutat blöda nu också. Nya tag nu då. Men hur brukar det vara ? Får man mens efter ett missfall direkt eller är det 28 dagar senare ??

Hur går det för er andra?

• Kawa77
    GbgMalin skrev 2017-05-22 13:15:26 följande:

Hur har det gått för dig? :) plussat eller fått mens?

Jodå + allt...så happy...du då?
  • GbgMalin
    Kawa77 skrev 2017-05-22 19:50:40 följande:

Jodå + allt...så happy...du då?

Åhh vad kul!! GRATTIS! Min mens är några dagar sen så jag ska göra ett test imorgon bitti. Hoppas på plus! :)
  • Kawa77
    GbgMalin skrev 2017-05-22 19:59:11 följande:

Åhh vad kul!! GRATTIS! Min mens är några dagar sen så jag ska göra ett test imorgon bitti. Hoppas på plus! :)

Jag hade väldigt svag+ beror på hur mck hcg hormon kroppen producerar...men ett +var det...håller tummanrna för dig...
  • GbgMalin
    Kawa77 skrev 2017-05-22 20:22:03 följande:

Jag hade väldigt svag+ beror på hur mck hcg hormon kroppen producerar...men ett +var det...håller tummanrna för dig...

Jag fick en blödning nu i morse :( inte som vanlig mens, har molande värk just nu ungefär som mensvärk. Har jag tur så är det bara en kortare blödning annars så är det väl ett mf nu igen. Jag har på grund av blödningen inte gjort testet ännu.
  • Kawa77
    GbgMalin skrev 2017-05-23 07:55:38 följande:

Jag fick en blödning nu i morse :( inte som vanlig mens, har molande värk just nu ungefär som mensvärk. Har jag tur så är det bara en kortare blödning annars så är det väl ett mf nu igen. Jag har på grund av blödningen inte gjort testet ännu.

Jo men jag hade oxå nån form av liiiiiten blödning o sen inget mer...sen kom ett svagt + så håller tummarna för dig
Svar på tråden Någon fler Göteborgsområdet som har bim i början av maj?