Pappa som spelar offer
Hej,
Jag skulle behöva lite råd. Vet inte riktigt vad jag ska göra.
Jag har en pappa som skilde sig från min mor när jag var 3 år pga han alltid var otrogen. Han dök ofta inte upp när han skulle hämta mig på helgerna för att han skulle festa mm. När jag väl var hos min pappa var det mycket bråk.
Jag har därför vant mig att min pappa aldrig ställer upp och berättar jag något för honom så kan han nästa gång han dricker vände de mot mig.
Han använder sin mobil till att terrorisera mig. Svarar jag inte på ett sms T ex för att jag är upptagen en fredag kväll så börjar han skriva saker som du bryr dig inte om mig , bara din mamma. Sedan börjar han skriva massa skit om alla i min närhet T ex mamma hur hon lurar honom på pengar mm fast han betalade minsta möjliga underhåll. Han har sagt väldigt dumma saker till mig, kallat mig de ena o de andra . Sedan aldrig bett om ursäkt dagen efter när han varit nykter. En gång när jag anförtrodde honom med att jag blivit våldtagen av en "kill" kompis att det var därför jag mådde dåligt. Kändes jätte bra att få prata med honom om det då. Men kort därefter när han drack skrev han till mig du kan inte skylla på din så kallande våldtäckt hela livet. Han har sårat mig extremt mkt. Han har skrivit riktigt vidriga saker till mig.elaka.Och på ett sms kan han förstöra en underbar kväll för mig.
I vintras satte jag ner foten efter en rad mängd med hot, skrik, nertryckningar via sms mm. Och blockade honom överallt. Var väldigt tungt men kändes ändå som jag gjorde rätt. Min stora syster har fortfarande kontakten med honom och bråkade fortfarande med henne var o varann helg. Berätta för henne hur mkt han saknade mig och älskade mig mm.
Efter ca 6 mån ringer min telefon. Något nr jag inte kände igen. Svarade då var det självklart han. Han bad om ursäkt o sa att han aldrig skulle göra om de. Aldrig skriva dumma saker mm. Jag kände mig tvungen att ta bort blockeringarna. Fast kände fortfortande att detta inte var rätt.
Han började skicka flera sms om att han älska mig , saknat mig mm. Blev väldigt jobbigt. Frågade om jag kunde fika imorgon vilket jag inte kunde för var sjuk. Han frågade om helgen men då kunde inte min syster så då sa vi att vi får ta det längre fram.
Idag 5 dagar senare efter jag tagit bort blockeringarna så börjar de, sitter hemma med min sambo och myser då rullar sms:en in.
Han skriver:
Jag har bett om att få träffa er men ni bryr er inte. Ni bryr er bara om er mamma. Ni har inte tid eller så bryr ni er inte. Jag har skickat godmorgon sms till er men det får jag inte av er om jag inte skriver.
Jag svarar: nu får du lägga av. Jag har varit sjuk o syster har jobbat hela veckan det har inte gått att vi skulle kunna komma till dig. De tog inte ens 1 v innan du började såra mig igen. Jag orkar inte ha det så här.
Då skriver han en massa annan skit o till slut får jag att mamma lurat honom på pengar vilket han brukar hitta på o att om det inte varit för honom hade vi suttit i en 2a. Jag borde vara glad för att ha honom som pappa.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag är så arg och ledsen för att behöva stå ut med en pappa som förstör så mkt för en. Snälla är det någon som känner igen sig som kan ge råd???
Hoppas ni alla har en trevlig helg :)