Är onöjd med slingorna!
Igår gick jag till frissan och bad frisöraren att göra blonda balayage på mitt bruna hår. Jag visade henne inspo-bilder och berättade exakt hur jag ville ha. Istället gjorde hon highlighter och jag tänkte då att det kanske skulle se fint ut ändå. Efter hon var klar så väntade jag bara några minuter innan jag skulle skölja av.
Och resultatet blev inte som jag ville ha. Hon gjorde vanliga början av 2000-tals slingor då när jag bad om de moderna balayage, färgen syns knappast. Och det känns som att jag går ut från frisören med mitt vanliga hårfärg, men bara pytte lite slingor i det. Jag sa till henne redan då att det känns för mörkt. Hon sa att ju mer jag är i solen desto ijusare kommer det bli. Men det är inte det jag bryr mig om. Hon lyssnade inte på mig och gjorde sitt istället.
Vad jag ångrar är att jag inte sa så mycket då när jag var där. Jag ringde dom direkt igår när jag kom hem. Hon sa att jag ska kontakta igen på tisdag. Tror ni att jag kommer få kunna få göra om det utan kostnad ?