• Anonym (Hej)

Min sambo vill inte ha sex

Hej! Jag är 24 år gammal och är tillsammans med min kille som är 27 år gammal. Nu har det snart gått en jävla månad sen vi hade sex sist. Jag frågade varför han ej vill ha sex och han säger att han inte orkar, är sjukt bla.. bla. Jag är så jävla less, han ligger bredvid mig nu och jag är så kåt att jag funderar på att ta fram dildon och onanera bredvid honom. Dock känns det äckligt och pervers men vad fan ska jag göra.

• Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex
  • boomstar

Lista ut vad det är som är fel. Jag kan slå vad om att det är nåt han tycker är jobbigt. Väldigt få människor (män och kvinnor) har något fysiskt hormonellt problem som gör att de inte blir kåta, så det är nästan alltid mentalt.

Ni kanske bråkar mycket, han kan vara sur på nåt du gör som han inte vågar berätta om eller ens formulera för sig själv, han kan sakna något sexuellt, kanske han tycker du är ointresserad av att experimentera, inte gillar något han gillar i sängen, han kanske känner sig värdelös och deprimerad pga jobb, studier eller. nåt annat,  han kanske i värsta fall inte är kär i dig längre men är för feg för att göra slut, eller han kanske är alldeles för kär i dig och hela tiden känner sig otillräcklig.
    Kort sagt, det kan vara vadsomhelst, men utgå från att det är något mentalt.

• Anonym (Men snark trollitroll)

Men lägg av. Allas sexlust går ju upp och ner. 

• Anonym (Hej)

Jag vet att alla sexlust går upp och ner men det är jävligt dryg att vara kåt och inte kan göra något åt saken. Sen känns det som att vi är för unga för att ha så himla dåligt sexlix redan, och vi har bara varit tillsammans i 2 år

• Anonym (Hej)
    boomstar skrev 2017-04-30 00:14:35 följande:

Lista ut vad det är som är fel. Jag kan slå vad om att det är nåt han tycker är jobbigt. Väldigt få människor (män och kvinnor) har något fysiskt hormonellt problem som gör att de inte blir kåta, så det är nästan alltid mentalt.

Ni kanske bråkar mycket, han kan vara sur på nåt du gör som han inte vågar berätta om eller ens formulera för sig själv, han kan sakna något sexuellt, kanske han tycker du är ointresserad av att experimentera, inte gillar något han gillar i sängen, han kanske känner sig värdelös och deprimerad pga jobb, studier eller. nåt annat,  han kanske i värsta fall inte är kär i dig längre men är för feg för att göra slut, eller han kanske är alldeles för kär i dig och hela tiden känner sig otillräcklig.

Kort sagt, det kan vara vadsomhelst, men utgå från att det är något mentalt.

Jag har frågat och han säger att det är för att han är trött åså... jag känner mig så oattraktiv när man blir nekad. Är inte van av att killar nekar till sex så jag känner mig jämt förolämpad när jag får diss.
  • Anonym (Söndagsmys)

Vad händer om du drar ned kallingarna och drar igång han utan att fråga, måste han väl ändå hänga på och inse hur najs det är.

• Anonym (.............)
    Anonym (Söndagsmys) skrev 2017-04-30 01:25:28 följande:

Vad händer om du drar ned kallingarna och drar igång han utan att fråga, måste han väl ändå hänga på och inse hur najs det är.

Hade det varit en tjej man drog ner trosorna på när hon inte vill så hade du säkert också kommenterat så. Eller?
    Vill man inte så vill man inte.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Söndagsmys) skrev 2017-04-30 01:25:28 följande:

Det har jag inte testat än och vågar inte heller. Tänkt ifall han dissar mig då också, snacka om ännu ner förolämpning om mig, min kropp osv.
  • Anonym (Wtf)

Vill han inte ha sex med dig så är han antingen otrogen eller så dras han inte till dig. Sluta blunda för sanningen och hitta dig någon som verkligen vill vara med dig

• Frontline
    Anonym (Wtf) skrev 2017-04-30 01:54:45 följande:
    Vill han inte ha sex med dig så är han antingen otrogen eller så dras han inte till dig. Sluta blunda för sanningen och hitta dig någon som verkligen vill vara med dig
    Är man per automatik otrogen eller inte dras till den man lever med bara för man inte vill ha sex?

Jag vill inte alltid ha sex men jag älskar den jag lever med..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Wtf)
    Frontline skrev 2017-04-30 02:19:51 följande:

Är man per automatik otrogen eller inte dras till den man lever med bara för man inte vill ha sex?

Jag vill inte alltid ha sex men jag älskar den jag lever med..

Vill man inte ha sex på en hel månad så är det helt klart något utav mina påståenden. Det ät onormalt att ett par som varit ihop i endast 2 år, inte har sex under en hel månad helt klart.
  • Anonym (Dezz)
    Anonym (Wtf) skrev 2017-04-30 02:22:51 följande:
    Vill man inte ha sex på en hel månad så är det helt klart något utav mina påståenden. Det ät onormalt att ett par som varit ihop i endast 2 år, inte har sex under en hel månad helt klart.
    För dej möjligtvis, slagit dej att andra kan ha olika lust?
  • Anonym (Kille)

Efter ett tag så mognar förhållandet, och man hamnar på en relativt jämn nivå sexmässigt. Vissa killar (och tjejer) har naturligt väldigt låg sexlust.

Jag tycker du ska luska mer detta. Hör om det är något som inte är bra, t.ex. oro elller väldogt stressigt på jobbet. Sådant kan sänka lusten. Men risken är väl stor att han har betydligt lägre sexlust än dig. Och det är väldigt tärande för den med högst sexlust. Det är väldigt tärande att ställa upp på sex också.

Min sexlust är väldigt hög, tror inte att jag skulle orka vara i ett förhållande med lite sex.

• Anonym (äsch)

Ge honom tid och sluta stressa

Kan va allt möjligt som tynger honom och de måste man ha förståelse för

Sitter du själv aldrig med jävla pms eller nåt, irriterad trött och absolut noll lust, när han hade velat ha sex .?

• Venica
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-30 01:16:40 följande:

Jag har frågat och han säger att det är för att han är trött åså... jag känner mig så oattraktiv när man blir nekad. Är inte van av att killar nekar till sex så jag känner mig jämt förolämpad när jag får diss.

Har du frågar varför han är trött?

Om det finns något du kan göra för underlätta och få honom piggare?

Har du sagt att du saknar sex och det är en viktigt del för dig i ett förhållande?

Pratar ni om det?

Om inte gör det, utan anklagelser (typ Du vill ju aldrig ha sex, utan säg istället Jag saknar oss och när vi har sex) osv.

Och försök förstå honom med, att det förmodligen inte handlar om dig alls. Och hjälp varandra.
  • Anonym (Söndagsmys)
    Anonym (.............) skrev 2017-04-30 01:32:04 följande:

Hade det varit en tjej man drog ner trosorna på när hon inte vill så hade du säkert också kommenterat så. Eller?

Vill man inte så vill man inte.

Ja självklart ingen skillnad, ibland blir det för inlindat man tänker långt förspel smekningar osv men inte alltid rätt.väg till sex.
  • Anonym (Söndagsmys)
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-30 01:32:32 följande:

Det har jag inte testat än och vågar inte heller. Tänkt ifall han dissar mig då också, snacka om ännu ner förolämpning om mig, min kropp osv.

Jag tror inte det är du eller din kropp som är problemet. Arbetet han är sliten trött orkar liksom inte skapa energi det är då den där oplamderade snabbisen kan vara grejen. Men det är liksom ingen långsiktig lösning utan jag tror mer på att han och hans kropp har fokus på annat än sex just nu. Finns många som blir vår deprimerande även om man tror de flesta blir det på hösten vintern.
Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex