• Anonym (Trådstartare)

Ny gnista?

Jag har tröttnat på min man. Han är jättesnäll och bra, det är inte det. Vi har fyra barn tillsammans. Tvärtemot vad ni tror nu har vi massor av ensamtid tillsammans. Vi jobbar båda hemifrån och kan ta tid för varandra när barnen är på dagis och skola. Och att ta hand om barn är vi bra på. Men vi är dåliga på varandra ändå! Så nu behöver jag era bästa tips för en ny gnista. Vi kommer inte dela på oss så länge barnen är små. Men jag har sagt under lång tid att jag inte tror att vi kommer hålla ihop hela livet. Känns såklart tråkigt. Skulle vara roligt att känna passion med den man lever med. Så, tips?

• Svar på tråden Ny gnista?
  • Anonym (Kille)

När var ni iväg sist utan barnen? Kanske kan lämna bort barnen en helg o åka iväg på spa? Lite massage och sedan sitta o bada i en badtunna eller bubbelpool? Jag minns en gång när vi satt ute i en vedeldad badtunna i minus 10 och drack öl, nakna tillsammans, med en fantastisk utsikt.

Annars är väl lite traditionell uppvaktning inte fel. T.ex. att man fixar i ordning en helkväll med schysst mat (kan vara bra närmar, eller hemlagat). Lite ljus, en film, nånting gott att äta till filmen. Och filmen tittar ni på nakna i soffan, under en filt, precis bredvid varandra.

Lite sådant där då o då uppskattar i alla jag och min fru.

Jobbar ni hemma borde ni försöka komma hemifrån en del, kan jag tänka mig.

• Anonym (Liknande)

Sitter nästan i samma båt som du.

Om det är ett funktionellt förhållande och barnen är lyckliga så kan det vara värt att försöka föra saker för dig själv som du mår bra av. Var lycklig med dig själv.

Har du möjlighet till en psykolog?

Jag är i din situation och jag har kommit i kontakt med en underbar psykolog som hjälper mig genom mina funderingar.

Lycka till.

• Anonym (Fritiof)

Morning!
    Det där kan ni lösa utan psykolog hjälp. Ordna barnvakt en helg res bort byt miljö och börja kommunicera med varandra. Allting går bara det finns vilja.

• Anonym (Tanke)

Spontant skulle jag säga att om man lever under pressen av "jag har sagt under lång tid att jag inte tror att vi kommer hålla ihop" - och då oavsett om det handlar om dig eller honom - så är ju frågan hur mycket energi man egentligen är beredd att investera i det förhållandet?

Svar på tråden Ny gnista?