• minsontogsifrånmigmedvåld

Hur kommer man över ?

För snart tre år sedan så togs min son ifrån mig med våld av hans pappa. Problemet här är inte längre att han hindras ifrån att träffa mig utan min son får träffa mig varannan helg. Det handlar mer om hur kommer man över händelseförloppet och det obearbetade traumat att plötsligt så tas sonen från hemmet från ena dagen till den andra. Jag har fått lära mig att acceptera att inte få hjälp av myndigheterna. Jag hade varit för nedtryckt att ens kunna prata om våldet som jag hade blivit utsatt för i flera år, samt även visa upp blåmärken, skador hot sms osv. Det finns i journaler osv. Men hur kommer man över, alltså det brutala med att ens barn som bara var 7 år då dras ut i bilen och man själv förstod aldrig att han skulle aldrig bo med mig igen. Det var först senare som man förstod då hans pappa skaffat lägenhet o köpt nytt allting som det gick upp att sonen skulle aldrig återvända till dåvarande bostaden. Jag kunde ha sagt nej till att ha skrivit på adressändringen för min son som pappan sökte upp mig för, men då hade jag förmodligen inte levt idag. Min son fick gå kvar i samma skola men jag hotades till livet att inte hämta honom där. Jag hade sen tidigare blivit utsatt av hans pappa så jag vågade ingenting annat. Jag vet inte hur jag ska formulera mig kring det fasansfulla , men hur kommer man över traumat i sig , det är fruktansvärt jobbigt även om man lyckats få till det så att jag får ha min son varannan helg

• Svar på tråden Hur kommer man över ?
  • Dixie

Det är nog inget du kommer över av dig själv - du behöver nog prata med ngn, en kurator, psykolog etc.

• Kasperina

Du behöver söka hjälp, och det nu! Om inte för din egen skull så för din sons skull.
    Du behöver också logga ut från familjeliv och inte logga in igen. Du kommer inte att få hjälp härinne utan folk kommer bara att försöka trycka ner dig!

Logga ut och sök hjälp! Nu!

Svar på tråden Hur kommer man över ?