• annacec

Är jag hans rebound, hur snabbt kan man gå vidare?

Jag har börjat träffat en man som blivit lämnad av sin fru efter 20 års relation och de har även 3 barn tillsammans. Han ville inte skiljas utan helt hennes inititativ och skiljmässan kom som en blixt från klar himmel för honom. Han tyckte de var lyckliga och han ville fortsätta vara gift. Skilsmässan har ändå gått smärtfritt, jag skulle tro det är pga tror de båda är lugna typer som "inte skriker och bråkar". Han har helt enkelt gjort som hon har sagt. De bor nära varandra nu och barnen verkar ta det bra enligt vad han berättar (de kör varannan vecka). Han har vänner att prata med och går även i terapi för att prata om det som hänt.

När jag frågar varför han tror hon lämnade honom så vet han inte. Det är ett mysterium för honom och han menar på att det nog handlar mer om henne än om honom. Om hans fru skulle vilja ha honom tillbaka så skulle han nog ta henne tillbaka och jag skulle även tycka det vore rätt sak att göra pga barnen.

Och nu så har han förälskat sig i mig. Och hade jag vetat om hans bakgrund hade jag nog inte gett mig in i det här. För visst är jag rebound-tjejen som kommer lämnas med krossat hjärta när han kommer vidare i sin process?

Någon som har en liknande erfarenhet av att träffa en nyseparerad man? Hur gick det för er?

• Svar på tråden Är jag hans rebound, hur snabbt kan man gå vidare?
  • Anonym (Jaa)

Jaaaa det har jag.. akta dig!!! Jag har träffat 3 nyseparerade med barn och även fler som inte var lika nyseparerade men ändå efter lång relation med barn.. jag har VERKLIGEN erfarenhet...

Det gick ALDRIG bra.. nu kommer ngn skriva .. jo jag träffade min nuvarande man efter lång relation och nu är vi gifta.. grattis till den då men det är ovanligt!!

Jag har träffat många som sagt.. det har inte gått vägen med en enda.. då är jag jätteflexibel, snäll och välkomnande mot barn etc..

• Anonym (Xxxx)

Har han SAGT att han skulle gå tillbaka till x-frun eller är det du som TROR det?

• annacec

Gällande om han skulle "gå tillbaka" så har han ju inte SAGT det direkt. Och absolut inte till mig. När jag pushar dessa saker lite med honom -så säger han ju typ att jag har fel, att det är för sent nu med hans ex och att han inte tror han skulle gå tillbaka. Men han har absolut inget ont att säga om henne och han verkar faktiskt tycka lite synd om henne.

• Anonym (Lisa)
    Och hade jag vetat om hans bakgrund hade jag nog inte gett mig in i det här. 

Menar du att  han undanhöll detta för dig  när ni träffades?
  • annacec

Nej han underhöll det inte. Vi träffades via nätet och han var då "skild". Vi började prata etc, men pratade om annat. Det tar ju ett tag innan man vågar fråga saker som "vem var det som lämnade vem", "hur länge sedan var det" och det tar ju även ett tag innan man kommer in under skinnet så att säga.

• Anonym (Jag)

Jag gifte mig med mitt rebound. Var i samma sits som din kille är i nu och hade väl övervägt att gå tillbaka men samtidigt visste jag att han inte ville så jag bröt helt, träffade en ny på nätet som bara skulle vara rebound och 7 år senare är vi gifta och väntar barn. Att han inte pressade mig och allt var väldigt "casual" mellan oss första 6 månaderna tills jag gav efter var viktigt. Hade han vart för på hade jag dragit.

Det är inte kört men spela dina kort rätt.

Svar på tråden Är jag hans rebound, hur snabbt kan man gå vidare?