• Anonym (Hej hej)

Inga komplimanger, ingen sex.

Som i rubriken, så får jag aldrig komplimang av sambon nå mer. Och den här veckan har jag bett honom om det, jag frågade varför han inte kan ge mig nån komplingar åtminstone när jag har gjort mig i ordning.. och han har sagt varje dag den här veckan, "ska tänka på det imorgon" men icke! Ikväll har han fan inte gjort det igen och jag är så desperat efter en komplimang då jag själv känner mig ful efter graviditeten (har 5 månader gammal bebis) så jag sa till han att det är extra viktigt att han "ser" mig när jag åtminstone lyckats sminka mig den dagen. Sen har vårt sex blivit så jävla dålig, vi har inte legat på en månad och då känner jag mig ännu mer extra ful då jag inte ens är knullbar. Jag är så less och funderar på att lämna honom. Det känns bara som att han inte bryr sig längre.

• Svar på tråden Inga komplimanger, ingen sex.
  • originalbocken

han kanske bara inte kommer på vad han ska säga, han vet att det betyder mycket för dig. ge honom en liten invit genom att säga heeej snygging eller vad som helst, då bör han ju kunna svara på det med nåt gulligt tillbaka. bli glad vad fan han än säger då så blir han snart varm i kläderna.

• Anonym (crazycatlady)

jag förstår vad du känner. Jag har sådana perioder också att man känner sig ful och vill att partnern skall se en lite extra.
    Jag vet ju inte om det är någonting som kommit med att ni fått barn eller om det varit så innan också. Om det är någonting som kommit iom att ert barn föddes så kanske det är helt enkelt att allt fokus och tid är på barnet och att man kanske "glömmer" varandra.
    Han kanske tänker att det är självklart att han tycker du är fin. Vissa kvinnor blir väldigt anti-närhet mot sin partner under första tiden efter förlossningen eftersom de får så mycket fysiskt kontakt med någon hela tiden. Det kan hända att din man tänker att det är någonting sådant och att det därför inte blir så mycket sex.

Det här var mest mina spekulationer, men kanske tala med honom igen mer ingående och fråga vad han känner inför det hela.
    hoppas det löser sig

• Anonym (vf)

Eftersom ni har en 5-månaders, så lämna inte bara. Men parsamtal eller nåt sånt kanske?

• Rakad Apa

Hur ofta ger du han komplimanger då?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Inga komplimanger, ingen sex.