• Therese17

Är det äntligen satt sig?

Hej alla, jag håller på att gå av ,min stress över att jag ännu inte blivit gravid efter 7 månaders försök gör mig galen. Jag vet att jag inte är ensam om denna stress, jag är flitig läsare här på familjeliv. Behöver hjälp av någon att så här innan BIM utläsa om jag äntligen blivit gravid:) För så här är läget lite bakgrund- Har försökt sedan september och är 43 år. Jag har en dotter som är 19år. Nu vidare så handlar det om den här cykeln:
    Mens 11april=4dagar
    Stegring med starkt utslag på
    ägglossningstest=23-24 april
    Sex 20-23och 26april
    Rosa tunn blödning med lite ljusbrunt 30 april och 1 maj
    Min fråga lyder: kan det ha varit en nidblödning?Spottings?Visste inte innan jag startade denna bebisaktivitet vad en niding är. Nu efter alla timmar på Google och denna sida börjar jag tänka att det verkar inte vara helt ovanligt med nidationsbködning.
    Jag har inga graviditetssymtom! Jag har inga flytningar i trosan bara på toapappret.Får ont i brösten vid mens och ägglossning annars. Jag fattar att det bara blir gissningar men jag vill så gärna att det för en gångs skull ska sätta sig:)Hoppas någon av er orkar ge mig lite av er erfarenhet i denna fråga, kram

• Svar på tråden Är det äntligen satt sig?
  • Therese17
    Too tiki skrev 2017-05-02 12:06:46 följande:

Visst kan det vara en nidblödning du hade :)

Tack för svar Too tiki. Men får jag fråga -är nidationsblödning ytterst ovanligt eller händer det lite då och då? Efter allt googlande på detta ämne börjar jag tänka att det händer nu och då.
  • Too tiki
    Therese17 skrev 2017-05-02 12:48:57 följande:
    Tack för svar Too tiki. Men får jag fråga -är nidationsblödning ytterst ovanligt eller händer det lite då och då? Efter allt googlande på detta ämne börjar jag tänka att det händer nu och då.
    Verkar som det är relativt vanligt ändå. Jag har inte haft det själv men läst flera flera som fått det här FL.
  • Therese17

Hallå där ute, nu har jag fråga igen. Jag blir tokig snart. Jag hade en kort blödning brunfärgad runt 1 maj. För 4 dagar sedan fick jag bruna vattniga flytningar. Jag stoppade in en tampong för att få se hur det ser ut där inne och när jag tog ut tampongen var det bruna vattniga flytningar. Jag klickade i på appen att jag fått mens men nu undrar jag eftersom det inte kommit något rött blod. Tror jag har BIM imorgon. Jag springer på toan hela tiden för att kolla mensen. Jag har lite känning i brösten men de är inte hårda som de brukar bli vid mens. Ingen mensvärk eller annat. Någon som varit med om liknande? Jag är precis som de flesta andra här superstressad över att det aldrig sätter sig. Jag vill bli gravid mer än något annat! Kan man ha gravidkänningar utan att det ger positivt utslag på gravtest? Jag fattar inte hur man kan få gravidkänningar innan det finns tillräckligt med hcghormon i urinen.

• Therese17

Jag fick rött blod idag när ska jag egentligen börja räkna mensstart? För 5 dagar sen eller idag?

• MistyM

Hej! :)

Du kanske redan håller på, men du vet att du kan få hjälp direkt om du är 43 och försöker skaffa barn?

• Milou3
    Therese17 skrev 2017-05-09 06:49:19 följande:

Jag fick rött blod idag när ska jag egentligen börja räkna mensstart? För 5 dagar sen eller idag?

I dag. Beklagar mensen, alltid så förbannat irriterande!
Svar på tråden Är det äntligen satt sig?