• Anonym (Kalla K.)

Ni som är emot den SDs tillväxt vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främst ni är oroliga för att den medför?

Jag antar nu att det finns en oro bland många i samhället och att SD utnyttjar denna oro. Om politikerna i övriga partier tagit denna oro på allvar istället för att idiotförklara folk hade kanske inte SD vuxit så mycket. Jag är helt och hållet emot SD. Jag hoppas att partiet krymper och så småningom åker ur riksdagen. Jag hoppas att övriga partier undersöker vad oron beror på och adresserar den.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot den SDs tillväxt vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främst ni är oroliga för att den medför?
  • Anonym (jag)

Alla ovanstående vill jag rösta på.

• FDFMGA
    Anonym (Kalla K.) skrev 2017-05-02 11:25:44 följande:
    Jag antar nu att det finns en oro bland många i samhället och att SD utnyttjar denna oro. Om politikerna i övriga partier tagit denna oro på allvar istället för att idiotförklara folk hade kanske inte SD vuxit så mycket. Jag är helt och hållet emot SD. Jag hoppas att partiet krymper och så småningom åker ur riksdagen. Jag hoppas att övriga partier undersöker vad oron beror på och adresserar den.
    Jag förstår inte riktigt frågeställningen.

Dels har ju inte SD någon tillväxt längre och dels är somliga av alternativen svåra att applicera på vad SD:s så kallade tillväxt kan innebära.

Första alternativet är ju ok - inget annat riksdagsparti har ju tillnärmelsevis så stor andel brottsdömda som SD i partitoppen.

Men nummer trvå. Försämrad kvalitet på grund av inflöde av människor med ojämställda värderingar. Jag tror inte att det finns något större inflöde av sverigedemokrater. Jag menar, de har ju unkna värderingar, men dessa finns ju redan i Sverige.

Detsamma gäller även alternativen fem och sex.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rafael90

Alla alternativ har ju med "inflöde" av invandrare med vad TS tillskriver dem för dåliga egenskaper, och ingenting med SD att göra. Svårt att rösta då.

• Anonym (jämlikhet fur alle)

Svarsalternativen stämmer ju inte med de aktuella frågorna och är ju samma som en tråd mot invandring?!

Det mest skrämmande med SD är att de är ulvar i fårakläder som egentligen bara vill samma sak med kvinnor som islamisterna. Nämligen tillbaks till spisen och sära på benen och tig. Kvinnosexslavar och ojämställdhet. Sen är jag rädd för att de vill utplåna alla svaga, sjuka, utländska och oliktänkande ur samhället...och likrikta allting. Alla andra blir deporterade till Sverigedemorkraternas egna Auzwitch där ungnarna kommer att gå varma. Det kommer inte at skilja sig nämnvärt från varken extremhögerns el jihadisterna;(

• Anonym (:()

Alla ovanstående påståenden skulle jag rösta på. Och jag tror inte att någon annan parti än SD har förstått detta eller så bryr dem sig inte om oron.

• Anonym (***)

Jag tror att allt blir sämre för de är inte regeringsdugliga.

Se hur det gick i Hässleholm, nu sitter en nazist på en SD-stol där. Cirkeln är sluten...

• Anonym (språkfascist)
    Anonym (:() skrev 2017-05-02 20:01:21 följande:

Alla ovanstående påståenden skulle jag rösta på. Och jag tror inte att någon annan parti än SD har förstått detta eller så bryr dem sig inte om oron.

Det oroar mig nog mest att folk som inte ens kan använda "de" och "dem" rätt kan komma att avgöra vilka som styr Sverige i framtiden. Obestämd
  • Anonym (Hanna)

Att man kan tänka sig att ojämställdheten höjs med ökat inflöde av SD-politiker i riksdagen förstår jag liksom intolerans av homosexuella och kansle ökad kriminalitet (i samhället -eller avses andel krininella i riksdagen?),liksom att ett pari förstås kan försämra landets ekonomi och bidra till ökad raaism i landet.

Däremot förstår jag inte riktigt sista svarsalternativet, hur bidrar SDs tillväxt till att färre betalar skatt? Tänker du att det skulle bero på ökad arbetslöshet pga Sd-politik?

• Anonym (Lasse)

SD fyller egentligen bara en funktion som protestparti, men utan SD så hade de senaste årens multikulturella experiment som saknat allt form av folkligt stöd förlängts ytterligare några år....

• Anonym (:()
    Anonym (språkfascist) skrev 2017-05-03 19:53:08 följande:
    Det oroar mig nog mest att folk som inte ens kan använda "de" och "dem" rätt kan komma att avgöra vilka som styr Sverige i framtiden. Obestämd
    Ursäkta, men vad har det för betydelse för tråden om det råkar stå "de" eller dem. Det är bara löjligt att minsta lilla felskrivning måste bli så stort för vissa personer som tror sig vara duktigast i världen.
  • Anonym (röstar inte på sd)

Rubriken på omröstningen stämmer inte överens med alternativen. Det ser ut som om det snarare gällde "Vad oroar du dig för med invandringen?"

Det som mest oroar mig med invandringen fanns inte ens med. Sexismen. Hur kvinnor förtrycks av vissa invandrare (extremt konservativa sunni). Förorter där kvinnor måste klä sig "anständigt" och inte får röra sig fritt.

Så vill jag inte ha det. Men tror inte SD klarar av att göra något. Deras enda lösning är väl att skicka ut invandrare/inte släppa in några fler.

Svar på tråden Ni som är emot den SDs tillväxt vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främst ni är oroliga för att den medför?