• Lillipop

Fortsätta träffa honom eller lämna? Hjälp!

Hej! Jag har ett problem som snart gör mig galen. Jag har funderat nu i flera månader men kommer ändå inte fram till något svar, med anledningen till att jag ändrar mig från timme till timme. 

Jag är en 18 årig tjej som träffar en två år äldre kille. Vi har träffats i 6 månader nu, och under denna tid har jag hela tiden velat mellan att ses eller att inte ses. Trots pauser mellan oss har jag inte kommit fram till något beslut. Han är kär i mig men jag tror inte att jag är det i honom. Under mitt liv har jag aldrig varit kär, men jag antar att när man väl är det, så funderar man inte? Jag vet helt enkelt inte. 

Jag tänker ofta på andra killar som jag vet hade passat mig bättre. Men när vi tar pauser är saknaden otroligt stor. När vi slutat setts (trots att det varit mitt beslut) har jag blivit otroligt ledsen, så självklart har jag känslor. Under pauserna går jag runt med en klump i magen av saknad och ensamhet, men det gör jag även under tiderna vi ses, på grund av att jag funderar så otroligt mycket. Är han rätt? Och med tanke på att jag tänker på andra, tvekar jag ännu mer. 

Vad ska jag göra? Jag förstår att ni inte kan ta ett beslut åt mig, men jag hoppas på att ni kan ge mig råd hur jag ska tänka. För jag tänker ju på andra, men ändå har jag klump i magen när vi inte ses? Saknaden kanske avtar med stunden, men ibland känner jag ingen ork för att ta den kampen och må dåligt. Samtidigt stressar tiden mig något otroligt. Vi har ändå setts länge nu och jag tänker hela tiden att han kanske snart tröttnar på att jag inte vet vad jag vill. 

Skulle bli otroligt tacksam för svar! 

• Svar på tråden Fortsätta träffa honom eller lämna? Hjälp!
  • äldreochklokare

Låter mest som om du har honom för att slippa vara ensam?

• Lillipop

Ja, det kanske så det är. Blir ledsen av tanken att vi inte kommer ses eller se hans namn på telefonen. Men det kanske är som du säger, att det inte är just HONOM jag kommer sakna, utan bara känslan av att ha någon där. 

Men samtidigt blev jag otroligt ledsen när vi hade en paus och jag låg för det mesta och grät under skollovet, eftersom jag verkligen försökte glömma honom. Så mina känslor känns på något sätt stora ändå. 

Svar på tråden Fortsätta träffa honom eller lämna? Hjälp!