Anonymochorolig18 skrev 2018-07-12 20:51:22 följande:
Tack! men kan må ta prover utan att åka till Aten då och göra en utredning?
Min läkare i Sverige är schyst så jag tänker någonstans om jag vet bad testen heter kanske jag kan be dom testa även om det inte ingår normalt sett. men kanske är dumt om inte kunskapen finns hur det ska tolka?
i morgon ska jag testa mot kromosomavvikelser. vet eg inte varför men löste det här någonstans och att det kan inte skada. ska ändå dit o ta hcg efter senaste missfallet.
kan det ens vara bara otur som vissa verkar tro? samma vecka ungefär varje gång. och gör så förfärligt ont och känns som kroppen försvagas och blir mer uppblåst för varje gång.
någon som testat att gå ner i vikt för att lättare behålla ett barn? läst om det också när jag googlat .
Nej, missfall beror aldrig på otur, det finns alltid MINST EN eller flera orsaker !
Menblodtest kan du ta hemma i badrummet, du samlar själv upp mensblod i ett urinprovrör och späder med lite koksaltlösning och skickar till labbet i Aten.Då testar man för baciller i livmodern. Det är inte immunutredning, men baciller kan vara en orsak till fertilitetsproblem. Det kostar 300 euro ca 3500kr.
Däremot är immunutredning något annat. Då tar läkaren i Aten eller London en stor mängd blodprover till USA. Utredning hos Life clinic i Aten kostar ca 20.000kr, utredning i London kostar 35.000kr. Sen kommer det till kostnader för mediciner, resor, hotell, täta blodprover som tas i Sverige under behandlingen så att läksren kan styra behandlingen.
Varken Mensblodtest eller immunutredningstester kan analyseras i Sverige, mensblodtestet analyseras i Aten och immuntester endast i USA. Det Marie på Fertilitetplus gör är ingen riktig immunutredning. Marie är endast barnmorska och skickar inga prover till USA.
Jag rekommenderar att du först gör IvfSerums
Mensblodtest.Om någea baciller hittas så får bäde du och mannen en rejäl antibiotikakur.
Sen går man vidare med immunutredning i London eller i Aten.