• JohannaK94

mannen i mitt liv... och hans jävla familj

Har världens problem!

För en månad sedan drygt så gjorde jag och mannen i mitt liv slut. Jag bodde kvar ett tag då jag behövde ett annat boende till mig och min dotter.

Då händer det vidrigaste en dag när jag är hemifrån.
    Han och hans familj kastar ut alla mina saker och vägrar släppa in mig.

Vi har haft mycket problem men vi älskar varandra nåt så grymt.

Han har sagt att han saknar mig och även erkänt att han lät hans familj pusha honom till detta. Speciellt hans syster som kastade ut alla mina grejer och han ångrar sig.

Vi har träffats och pratat och de verkar som vi är påväg tillbaka ännu en gång på att kämpa för vårat förhållande.
    Men jag är så grymt rädd att han ska låta hans familj påverka honom igen då vi kommer få nästan alla emot oss.
    Och frågan är om de är värt de. Vet inte vad jag ska göra...

• Svar på tråden mannen i mitt liv... och hans jävla familj
  • Lag1937

Låter snarare som att han inte vill ta ansvar för vad han gjorde. Vad händer nästa gång hans familj pressar honom att göra något? Vill du leva med en man som inte står upp för dig eller ert förhållande? Du förtjänar bättre!

• Birgitta02

Han (eller hans familj) FÅR inte kasta ut dig och slänga ut dig på gatan. Det är ett brott som du kan polisanmäla. Att slänga ut dina prylar kallas för egenmäktigt förfarande.

Jag hade nog krävt av honom, om jag gått tillbaka till honom, att han får flytta lojaliteten från sin gamla familj till din. Även om han måste bryta med dom. Vilket ju verkar vara en ganska bra idé.

• sextiotalist
    Birgitta02 skrev 2017-05-04 12:46:21 följande:

Han (eller hans familj) FÅR inte kasta ut dig och slänga ut dig på gatan. Det är ett brott som du kan polisanmäla. Att slänga ut dina prylar kallas för egenmäktigt förfarande.

Jag hade nog krävt av honom, om jag gått tillbaka till honom, att han får flytta lojaliteten från sin gamla familj till din. Även om han måste bryta med dom. Vilket ju verkar vara en ganska bra idé.

Jag hade nog knackat på hos polisen innan familjen hade hunnit säga pip.
    En polisanmälan mot familjen kan ts nog göra såhär i efterhand. Kanske inte kan göra något ogjort, men en klar markering och få hans föräldrar att svettas lite
  • Birgitta02
    sextiotalist skrev 2017-05-04 13:31:33 följande:
    Jag hade nog knackat på hos polisen innan familjen hade hunnit säga pip.
    En polisanmälan mot familjen kan ts nog göra såhär i efterhand. Kanske inte kan göra något ogjort, men en klar markering och få hans föräldrar att svettas lite
    JAG hade gjort det. Är man skriven på en adress och bor där, så kan den som bor därinne inte kasta ut vare sig henne eller hennes prylar. Så en polisanmälan är det första jag gjort.
  • äldreochklokare

jag hade gjort en polisanmälan, helt klart. Även om den inte hade lett någonstans hade iaf hans familj fått brev om att de blivit anmälda och förhoppningsvis hade de blivit lite oroliga.

• JohannaK94
    äldreochklokare skrev 2017-05-04 13:33:49 följande:

jag hade gjort en polisanmälan, helt klart. Även om den inte hade lett någonstans hade iaf hans familj fått brev om att de blivit anmälda och förhoppningsvis hade de blivit lite oroliga.

Då ja trodde all skit kom från mitt ex så gjorde jag en polisanmälan på honom och inte dom. Nu är det som de är. Tar allt som de kommer men jag själv kommer inte ha någon som helst relation till hans familj igen och jag hoppas innerligen att han är på min sida med det OM jag mot förmodan skulle försöka igen med honom. Kommer dock inte flytta tillbaka igen.
Svar på tråden mannen i mitt liv... och hans jävla familj