Obefintligt sexliv - långt
om sex, och balans i sexlivet så verkar han vara helt än har sex. Han försöker inte heller tillfredsställa mig på andra sätt heller, för jag accepterar att vi biologiskt sett verkar ha olika sexuella behov och önskemål. Jag personligen hade gärna haft sex varje dag, på ett eller annat sätt. Det behöver inte alltid vara penetration, men att få ha en intim stund med sin älskade. Antingen som en fantastisk start på dagen, eller som ett mysigt avslut efter en tuff arbetsdag. Medan han numera inte ens vill ha det 1 gång i veckan.
Ett annat problem är att han har svårt att få stånd, och bibehålla ståndet. Och de gånger han faktiskt får stånd så kommer han väldigt, väldigt fort. Jag har försökt (med hjälp av att läsa trådar här på FL) hitta orsaker och lösningar på detta. Vilket vi också pratat om ihop, han säger återigen att jag är den sexigaste han vet, att han attraheras av mig och att det inte är ett medicinskt problem. För han kan få stånd och runka när han kollar på porr (detta händer bara 1-2 gånger i månaden så det i sig tycker jag inte är problem. Problemet tycker jag är att han hellre runkar själv till porr när jag inte är hemma. Istället för att vi kunnat se porr ihop och jag runkat/sugit av honom).
Som sagt. Vi har pratat om detta ihop i perioder sen höstas/vintras när sexfrekvensen började bli mindre och mindre. Och jag började protestera, i min värld har man sex i ett förhållande. Annars bor man ihop med en rumskompis.
Saker vi testat sen dess:
- låtsas som att det regnar för att se om hans lust kommer tillbaka. Slutsats: han var jättenöjd, jag mindre nöjd. För lusten kom inte tillbaka alls, snarare minskades hans lust desto mer istället.
- att han ska ta alla sexuella inviter och jag får stå tillbaka (alltså jag skulle inte försöka alls). Slutsats: han kände press vilket ledde till att han var konstant osugen på sex. Jag levde på hoppet och blev kåt bara han råkade vara när mina bröst, för det kaaaanske var en invit till sex (jag gjorde dock inget, för 2 sekunder senare insåg man att det inte var en invit).
- att jag ska ta inviter och han skulle försöka ha sex, för att se om att faktiskt ha sex skulle frigöra endorfiner och få honom att vilja ha mer sex. Slutsats: han var obekväm hela tiden. Jag fick inte ens krama/kyssa utan att han trodde jag skulle göra inviter. Han kom på olika "strategier/ursäkter" som jag är för hungrig/jag är för mätt/detta är på tv nu/jag är för trött/jag måste dammsuga nu/osv.
- en månad utan sex/önskemål om sex. Att vi istället har ett par veckor där vi bara ger varandra oralsex. Just för att försöka se om det hjälper när han eventuellt slipper psykisk stress för erektionsproblemet. Slutsats: snart gått en vecka och det närmsta oralsex jag fått är när jag onanerat mig själv utan honom.
Jag börjar känna mig rådvill, och jag har till och med gråtit inför honom om hur jobbigt jag tycker detta problem är. Hur osexig jag känner mig, när han varken "försöker eller vill ha sex med mig". För som sagt, sex är mer än bara in- ut sprut. Men det känns som att han gett upp, att han inte ens är villig att försöka något mer. Det värsta är att hela tiden känna sig som en sexgalning, ett sexberoende monster. När allt jag vill/önskar att få tillbaka sex 1-2 gånger i veckan. Jag har frågat om vi ska testa gå i parterapi/sexolog eller vad som helst för att få tips och hjälp. Men både det och läkarbesök är det sista han skulle gå med på.
Jag vet att denna kille trots allt älskar mig. Och att han inte är otrogen. Allt annat klickar så himla bra med honom, jag har aldrig skrattat så mycket tidigare i ett förhållande. Trodde aldrig att jag skulle hitta nån som det känns så rätt med. Bara tanken på att vi bara känt varandra i drygt ett år är helt surrealistisk. Känns som ett skämt att tänka på att han inte alltid varit min sambo.
Så snälla familjelivare, finns det någon som har mer idéer och tips? Bara tanken på att göra slut på grund av sexlivet känns så fruktansvärt. För vi älskar varandra. Men händer inget så blir det oundvikligt. Jag vill ha sex med min sambo, att leva utan sex är verkligen inte ett alternativ för mig. Inte heller öppet förhållande, jag vill vara exklusiv med min sambo.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-04 20:06
Hela inlägget kom inte med! Skriver från mobilen så det är nog därför det blev tokigt! Det missades ett stycke i början om hur vårt sexliv började bra i somras, minst en gång om dagen. Gick över till 1-2 gånger i veckan tills nu 1 gång i månaden på sin höjd.