• Uns

Har denna Barnmorska gjort fel?

Gravid i v27.

Jag var på en gynundersökning i måndags med vul och urin/blodprov m.m, på tisdagen dyker det upp två små vita "förkylningsblåsor" där nere, ringer om dom på onsdagen och samma bm säger att det måste vara herpes.. trots att jag inte har ont eller några andra besvär, aldrig haft det tidigare och haft samma partner i 5 år.

då e min fråga, hur kan hon veta det utan att ens ha sett dom, och hur i helvete kan hon ha missat dom DAGEN INNAN? Söker man på symtom så syns dom ju innan "blåsstadiet"

• Svar på tråden Har denna Barnmorska gjort fel?
  • Uns

Inte tittat ordentligt på måndagen eller att inte be mig komma med en gång, får komma 23/5 tidigast..

• Molly57

Jag hade velat kolla upp det, åkt in och bett dem kolla. Verkar konstigt att herpes poppar upp från ingenstans. Kram.

• Griseknoen35

Vad handlade undersökningen om? Hon tittade väl inte på dem för att undersökningen gick ut på annat.. att du får komma tidigast den 23 är väl inge konstigt? Det är ju inte akut och hen har väl ingen tidigare tid. Har du mer bråttom så är det fritt att kolla om någon annan bm eller gyn har en tidigare tid.

• Novacaine

Herpes kan komma från ena dagen till andra, sen så har förmodligen blodprovet visat att du har herpes med. Sen kan det blossa upp från ingenstans även om du haft samma partner i fem år :)

Svar på tråden Har denna Barnmorska gjort fel?