• Anonym (Desperat)

    Beställt "pergotime" på Internet!

    Då vi försökt på ett syskon i snart 4 år och inget händer så är jag desperat!

    Läkarna gör inget utan säger att allt tar sin tid!

    Har gjort 4 st koniseringar då jag haft kraftiga cellförändringar, men enligt läkarna ska det inte påverka att bli gravid!

    Men nu när jag har fått alla 100 tabletterna så fegar jag ur...vet inte alls hur jag tänkte! :(

  • Svar på tråden Beställt "pergotime" på Internet!
  • Anonym (Stina)

    Fattar inte hur du vågade beställa läkemedel från nätet. Kan ju vara vad som helst i.

  • gamlapappan

    Jag skulle nog vara väldigt försiktig med att ta något som jag köpt på nätet. Självklart finns många seriösa nätapotek, men jag skulle nog kolla upp dem väldigt, väldigt noggrant.

    Varför inte pröva med en konsultation med t.ex. www.mindoktor.se/
    Min Doktor så får du ju en seriös bedömning och ett riktigt recept så att du är säker på vad du petar i dig?

  • Anonym (Nyfiken)

    Ursäkta dum fråga men vad hjälper pergotime till med? Och var kan man köpa sånt annars?

  • Anonym (Se upp)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2017-05-05 15:20:04 följande:
    Ursäkta dum fråga men vad hjälper pergotime till med? Och var kan man köpa sånt annars?
    Ägglossningsstimulerande läkemedel man får på recept efter konstaterad ingen eller dålig äl.  Kan ge många biverkningar som flerbarnsbörd och överstimulering och ska enbart tas under läkarkontroll.
  • Anonym (Desperat)

    Vågade beställa gjorde jag ju...forskat i flera månader och sökt efter ett seriöst nätapotek..flera jag känner har beställt därifrån både annat och så dessa..och det har gått bra!

    Men nu när jag väl har dem så blir jag feg och vågar inte!

    Inte för att jag är rädd för läkemedlet egentligen utan för riskerna som kan uppstå utan översyn av läkare!

    Men desperationen tog/tar över när man ingen hjälp får!

  • Anonym (Stina)
    Anonym (Desperat) skrev 2017-05-05 23:42:26 följande:

    Vågade beställa gjorde jag ju...forskat i flera månader och sökt efter ett seriöst nätapotek..flera jag känner har beställt därifrån både annat och så dessa..och det har gått bra!

    Men nu när jag väl har dem så blir jag feg och vågar inte!

    Inte för att jag är rädd för läkemedlet egentligen utan för riskerna som kan uppstå utan översyn av läkare!

    Men desperationen tog/tar över när man ingen hjälp får!


    Fast ivf bör ni få hjälp med oavsett? Sen att ni lär få betala själva iom att ni redan var barn, kanske värt den kostnaden om ni nu verkligen vill ha en till?!
  • Anonym (Förtvivlad mamma)

    Vart köpte du det? Jag gjorde nämligen en tråd igår. 

  • Anonym (B)
    Anonym (Förtvivlad mamma) skrev 2023-01-09 13:02:55 följande:

    Vart köpte du det? Jag gjorde nämligen en tråd igår. 


    Det är en gammal tråd men hoppas någon beställt nyligen som kan tipsa oss som också vill köpa. Kram till dig 
Svar på tråden Beställt "pergotime" på Internet!