• Anonym (TS)

Är otrohet ok för att hon är snygg?

Jag hade en fånig diskussion med några killkompisar. En av dem bedrar sin fru. Han är inte den typen av kille som jag trodde skulle kunna göra så, och säger att han aldrig bedragit sin fru tidigare.

Han visade (ganska vågade) bilder på tjejen han bedrar sin fru med. Hon är vad jag förstår väldigt snygg ur ett hetro perspektiv. Jag tänker inte beskriva så ingående, men verkligen väldigt sexig, det ser även jag som har 0 sexuellt intresse tjejer.

Hans fru ser också bra ut, fast inte jämförelsevis med henne. Han och de andra killarna verkade på något sätt tycka att otroheten blev mer ok för att hon var så snygg.

Som att hennes utseende liksom ursäktade otroheten på något sätt. Eller inte ursäktade kanske, men gjorde det mer ok.

Nu frågar jag här som en slags test/undersökning, är otrohet "mer ok" för att den man är otrogen med är väldigt snygg?

• Svar på tråden Är otrohet ok för att hon är snygg?
  • Anonym (??)

Sen kan man fråga: vad är "snygg"? Det ligger ju i betraktarens öga. Alltid.

• Anonym (mmm)

nej självklart inte . sa han det? 

• Anonym (mmm)

och vad tänker du och killkompisarna göra med kunskapen? Ska ni låtsas som inget och le i smyg varje gång ni träffar hans fru eller ska ni vara rakryggade och tala om för henne att hennes man är otrogen och att han dessutom "skryter" med det genom att vara korkad att visa foton?

• Anonym (Skit)

Vilken konstig fråga. Han är ett jävla as. Nej det är inte okej att vara otrogen oavsett. Hoppas hans fru får reda på detta och dumpar skiten.

• Anonym (man)

Om jag vore du skulle jag fundera lite över vilket slags slödder du umgås med, killarna du nämner verkar vara rätt pantade. 

• Anonym (TS)
    Anonym (??) skrev 2017-05-05 15:34:40 följande:

Sen kan man fråga: vad är "snygg"? Det ligger ju i betraktarens öga. Alltid.

I det här fallet i ett halvdussin heteromäns och en homomans ögon, som konstigt nog allihop, tom. även homon ansåg att hon var väldigt snygg.
  • 100kgpappa
    Anonym (mmm) skrev 2017-05-05 15:38:29 följande:

och vad tänker du och killkompisarna göra med kunskapen? Ska ni låtsas som inget och le i smyg varje gång ni träffar hans fru eller ska ni vara rakryggade och tala om för henne att hennes man är otrogen och att han dessutom "skryter" med det genom att vara korkad att visa foton?

Tror du på allvar att de kommer att sätta dit sin kompis? Finns inte en chans att de gör det.

Och vore det kvinnor det handlade om skulle det vara precis samma sak, ingen skulle gått bakom ryggen på sin väninna och skvallra för hennes kille.
  • Anonym (Patetiskt)

Det är uttryck för en hemsk och hårresande objektifiering av ffa den här kvinnan mannen i fråga bedrar sin fru med. Både att ange "snyggheten" som förmildrande omständighet och att visa resp drägla över bilder på henne. Som om hon vore någon slags galjonsfigur och inte en människa.
    Burrr, ruskiga typer. Stackars deras fruar.

• Långbenopluto

Men TS, du är minst lika knäpp som din arbetskamrat som behöver starta en tråd om en fråga som är så självklar.

• Tecum
    Tofflans skrev 2017-05-05 18:00:31 följande:
    Men TS, du är minst lika knäpp som din arbetskamrat som behöver starta en tråd om en fråga som är så självklar.
    Det är såna trådar som poppar upp som svampar ur jorden framåt fredagskvällarna...
  • Anonym (svin)

Otrohet är inte ok. Jag tror att de menar att det är mer värt eller förståeligt att han gjort valet att vara otrogen p g a hon ser så attraktiv ut. Typ "det är värt att riskera äktenskapet och såra frun" i förhållande till vad han "får ut av otroheten". Där spelar hennes utseende in. Han verkar för övrigt vara ett svin.

• Anonym (Nyfiken)

Har din otrogne vän initialerna RF?

• Anonym (Trash)
    Anonym (man) skrev 2017-05-05 15:41:39 följande:

Om jag vore du skulle jag fundera lite över vilket slags slödder du umgås med, killarna du nämner verkar vara rätt pantade. 

Eller hur.
  • Anonym (Trash)

Två av mina ex var otrogna mot mig när jag var 20 och 25 år, jättevältränad och jobbade som modell. Den första var en fet tjej som liknade Louise i Gift vid första ögonkastet (fast med kort hår) och den andra en blond tjackpundare med utstående, ruttna tänder.

Visst var jag förbannad över otroheten i sig (och gjorde slut) och tyckte dom var dumma i huvet som varit otrogna med så fula, ofräscha tjejer men nej det hade inte varit ok om de varit (ännu) snyggare än mig.

Du umgås med slödder precis som nån sa.

• ManiLund

Jag moraliserar inte över människordjurets drifter, men ur ett etiskt perspektiv skulle ett mercyfuckförhållande med en ful kvinna, som saknade sex i sitt liv, var mer etiskt försvarbart.

Din kollegas resonemang (?) är som att säga att det är ok att smugga heroin för då tjänar man mycket pengar.

Jag finner hela ert samkväm fascinerande. Fint att män kan vara så öppenhjärtiga.

• Anonym (BOW)

Självklart är det inte mer ok. Eller mindre ok för den delen. 

Han är otrogen = han är ett as. 

Svar på tråden Är otrohet ok för att hon är snygg?