• MadeleineFamily

Vad kan det vara?

Det var denna vecka 1 maj i måndags kväll som jag plötsligt fick väldigt ont i svanken/rygg och i vänster äggstock och höft. Det kändes som ett tryckande känsla i ryggen. Jag kände molande värk i livmodern. Samtidigt fick jag ont i knät, kändes som vid knäskålen, jag kunde inte gå. Jag hade så ont i ryggen, jag kunde inte sitta eller ligga. Försökte till och med ligga på mage, men det gick inte heller. Och när jag satt ner på en stol eller soffa kändes det något konstigt i livmodern, samtidigt så gjorde ont i både äggstockarna. Men mest i vänster äggstock och i höft. Det där huggande i livmodern kände jag bara ett par sekunder eller 1 minut, sen hade jag det där stramande onda i höften ca i 20 minuter. Allt hände på en och samma gång. När vi skulle sova den kvällen hade jag även samlag, det kändes trångt och hård i slidan, jag vet inte hur jag ska förklara det. Under samlaget, så kändes det stramande i nedre magen, livmodern. Under hela samlaget kändes det så och efter så kom det där tryckande känslan igen i ryggen. Dagen försvann allt och har inte känt någonting. Men idag så kände jag stickningar i underlivet, slidan. Igår fick jag humörsvängning också.
    Veckan innan så hade jag flytningar som var vattnig. Sen senare slem geléaktiga hade jag under veckan. Jag förmodar att jag fick min ägglossning då. Jag hade samlag i söndags den 30 april. Hade även samlag denna vecka i maj, måndag 1, tisdag 2, onsdag 3 och fredag 5.
    Jag har inte haft mens på över tre månader. Den 8 februari fick jag min mens, slutade efter 4 dagar. 
    Min ägglossning brukar inte vara såhär annars. Så vad kan det vara? 
    Hoppas att mina förklaringar är förstående!
  • Svar på tråden Vad kan det vara?
  • caerr

Exakt så har jag vid ägglossning varje månad. Det kan göra ont vid sex. Speciellt om han kommer djupt in.. kraftig ryggvärk och mensvärk får jag. Tränar och lyfter mycket men de dagarna kan jag inte det.. kan även stråla ner i benet som du förklarar..

• caerr

Exakt så har jag vid ägglossning varje månad. Det kan göra ont vid sex. Speciellt om han kommer djupt in.. kraftig ryggvärk och mensvärk får jag. Tränar och lyfter mycket men de dagarna kan jag inte det.. kan även stråla ner i benet som du förklarar..

Svar på tråden Vad kan det vara?