När man har olika lust
Jag undrar om det är någon som är i ett förhållande där sexlusten är enormt olika men ändå lyckas att hantera det på ett bra sett?
Eller ska man ge upp?
Jag undrar om det är någon som är i ett förhållande där sexlusten är enormt olika men ändå lyckas att hantera det på ett bra sett?
Eller ska man ge upp?
Jag hade det problemet nyligen med min pojkvän, han ville i stort sett aldrig ha sex och när vi hade det så var han inte så engagerad och hade ibland svårt att komma.
Nu var inte detta ett problem för att han eventuellt hade tröttnat på mig så jag hade full energi att ta tag i detta.
Det visade sig att hans dataspelande och porrtittande var orsaken. Nu ca 8 månader efter upptäkten så är det stor skillnad på sexlivet och pga att jag var tvungen att hitta på lite knep och läsa på i ämnet så har jag på vägen lärt känna min egen sexualitet bättre. Jag trodde jag haft bra sex tidigare men det kan jag säga att jag INTE haft :D
Om du/din partner tappat listen så måste man först hitta varför och komma på hur det går att ändra det utan att peka fingrar för det går åt fel håll.
Att ge upp och säga "du får tycka om mig som jag är" förlorar båda på egentligen. Gör nåt! Det är värt det :)
Om det inte är något som har ändrats med tiden (och därför kan "fixas" som ovan verkat lyckas med) så är det nog tyvärr rätt kört om inte den ena är villig att kompromissa. Antingen sex sällan/aldrig (om den med lägre sexlust inte känner att den kan kompromissa) eller sex på bestämda tider/öppet förhållande (eller liknande, om den med lägre sexlust är OK med det).
Jag har lämnat ett förhållande där partnern hade högre sexlust, blev riktigt jobbigt att leva med någon som varje dag, flera gånger om dagen, försökte inducera sex trots att jag sagt att jag behövde "ladda om". Blev så äcklad av honom tillslut att jag inte ens ville krama honom.
Eller ska man ge upp?