• Mikael2

Flyktingbarn kostar mycket.

Hur många svenska familjer får 20 tusen kr i månaden för sitt tonårsbarn?
    Det får ensamkommande familjehem .
    Vi behöver inga ensamkommande från Afghanistan,
    Skulle vi rädda alla som riskerar att dö av krig ,svält eller annan så måste vi ta emot ett obegränsat antal ensam kommande mest pojkar med islamiskt tänkande.

Vi skulle bara ta emot ett antal familjer.
    Var är alla ensamkommande flyktingflickor?

Nu går alla pengarna till ensamkommande barn istället för den allmänna välfärden, helt absurt.

• Svar på tråden Flyktingbarn kostar mycket.
  • Mikael2
    Mikael2 skrev 2017-05-08 05:14:59 följande:

Hur många svenska familjer får 20 tusen kr i månaden för sitt tonårsbarn?
    Det får ensamkommande familjehem .
    Vi behöver inga ensamkommande från Afghanistan,
    Skulle vi rädda alla som riskerar att dö av krig ,svält eller annan så måste vi ta emot ett obegränsat antal ensam kommande mest pojkar med islamiskt tänkande.

Vi skulle bara ta emot ett antal familjer.
    Var är alla ensamkommande flyktingflickor?

Nu går alla pengarna till ensamkommande barn istället för den allmänna välfärden, helt absurt.

Varför kan inte dom som vill ta sig an ett flyktingbarn göra det gratis?
    Jag blev erbjuden 20-tusen för en ensamkommande men tackade nej.
  • Långbenopluto

Oj, vad okunnig du är, det märks tydligt i ditt inlägg.

Läs på! Det är mycket du behöver lära dog om denna komplexa fråga, så mycket att enstaka svar här inte räcker.

• sextiotalist

Skulle vara intressant och veta varifrån du fått det beloppet ifrån.

Den jag känner som arbetar som god man för ett flyktingbarn får endast en mindre arvode. Hade hon fått detta belopp hade hon inte behövt arbeta.

• Mikael2

Förutom en så sned könsfördelning i åldern 16-30 år så är det mest unga muslimska män som kommer. dessutom tar det enorma resurser från sjukvården som nu går på knäna.
    Sverige är unikt och varför tar inte Sverige mot än fler om det nu är så bra?

• Anonym (Stina)

Kan säga dig att en bektant till mig får 35.000 för (visserligen två) SVENSKA barn.

En släkting fick ca 15.000 i månaden för ett SVENSKT barn. Så nej, att ta hand om flyktingbarn kostar inte mycket, det kostar att ta hand om barn.

• Mikael2
    Anonym (Stina) skrev 2017-05-08 06:22:37 följande:

Kan säga dig att en bektant till mig får 35.000 för (visserligen två) SVENSKA barn.

En släkting fick ca 15.000 i månaden för ett SVENSKT barn. Så nej, att ta hand om flyktingbarn kostar inte mycket, det kostar att ta hand om barn.

Ja vi ska ta svenska bra först samt dom som är födda här av flyktingar.
    Tycker att summan ändå är för hög.
    Tar man fosterbarn för pengar eller för att man vill hjälpa?
    Varför kostar det så mycket?
    Sjukvården kostar också men syrror får intrycket i lön och flyr vården.
    Det här håller inte i längden.
    Vilket annat land ger så mycket pengar till ensamkommande barn?
    Hur mycket får dom i ersättning i andra länder?
    Nu börjar även nysvenskar klaga över så många ensamkommande.
  • Mikael2
    Tofflans skrev 2017-05-08 06:01:24 följande:

Oj, vad okunnig du är, det märks tydligt i ditt inlägg.

Läs på! Det är mycket du behöver lära dog om denna komplexa fråga, så mycket att enstaka svar här inte räcker.

Klaga då inte nu när välfärden havererar.
  • Mikael2
    trött man skrev 2017-05-08 06:44:19 följande:

det kostar att driva ett boende för flyktingbarnen och det är dit den större delen av summan går, privata aktörer passar självklart på att utnyttja situationen såklart.

Sorgligt dränera välfärden.
    Vi borde gjort som Kanada bara tagit in barnfamiljer så många som vi hade råd med.
  • Mikael2
    sextiotalist skrev 2017-05-08 06:07:58 följande:

Den jag känner som arbetar som god man för ett flyktingbarn får endast en mindre arvode. Hade hon fått detta belopp hade hon inte behövt arbeta.

När jag hade en rumsannons på blocket dykte det upp.
  • Anonym (Stina)
    Mikael2 skrev 2017-05-08 06:30:55 följande:

Ja vi ska ta svenska bra först samt dom som är födda här av flyktingar.

Tycker att summan ändå är för hög.

Tar man fosterbarn för pengar eller för att man vill hjälpa?

Varför kostar det så mycket?

Sjukvården kostar också men syrror får intrycket i lön och flyr vården.

Det här håller inte i längden.

Vilket annat land ger så mycket pengar till ensamkommande barn?

Hur mycket får dom i ersättning i andra länder?

Nu börjar även nysvenskar klaga över så många ensamkommande.

Varför det kostar så mycket?

Det kostar beroende på ålder på barnet, en 5 åring kostar inte samma pengar som en ungdom. Helt enkelt för att en ungdom kan - jag säger inte alltid - ge mer problem. Sen får du olika beroende på hur ofta du har barnen, ett barn som du har permanent får du automatiskt mer för än ett barn som du bara har ibland.

Min släktings ungdom var ett riktigt problembarn som rymde hemifrån, skolade från skolan, misskötte det mesta. Att åka runt på dagarna och leta efter ungdomen är förlorad arbetsinkomst, att gå på möten på skolan är förlorad arbetsinkomst, att rent av behöva vara med en vecka i skolan är väldigt mycket förlorad arbetsinkomst. Sånt är inräknat i summan man får.

Att ha en ungdom hemma kostar i snitt (enligt Konsumentverket) 5.000:- i månaden. Ibland ännu mer. Mat,hygien,kläder,mobil,fritidsaktiviteter osv.

Sen får du olika beroende på hur ofta du har barnen, ett barn som du har permanent får du automatiskt mer för än ett barn som du bara har ibland.
  • Anonym (L)

Tycker synd om dig som inte har fått lära dig bättre än att värdera pengar över människors säkerhet!

• nevermind
    Mikael2 skrev 2017-05-08 06:48:32 följande:
    Sorgligt dränera välfärden.
    Vi borde gjort som Kanada bara tagit in barnfamiljer så många som vi hade råd med.
    Varför bara barnfamiljer?
  • Mikael2

Därför at flyktingmännen gör så att det blir överskott av män vilket kan vara till kvinnors förtjusning.
    Dessutom tar dom med sig sin hederskultur. 
    Islam är en aggressiv religion jämfört med dom andra och dessutom föraktar dom våran västerländska kultur men det finns undantag.

• Mikael2
    Anonym (L) skrev 2017-05-08 07:38:09 följande:

Tycker synd om dig som inte har fått lära dig bättre än att värdera pengar över människors säkerhet!

Vi måste tänka på oss först i landet födda här.Det gör dom i alla andra länder.
    Jag kan inte åka till ett muslimsk land och begära bidrag sam uppvakta deras kvinnor då blir jag dödad.
  • 100kgpappa
    sextiotalist skrev 2017-05-08 06:07:58 följande:

God man är inte samma sak som att ha en person boende hemma hos sig...

Oavsett nationalitet, vad motiverar ersättning på 15-20000 i månaden bara för att det inte är ens eget barn ifrån början?
Svar på tråden Flyktingbarn kostar mycket.