• Flikkan92

ÄL blir svagare (gravid)

På BIM för tre dagar sen tog jag ett CB digital äl test (enda jag hade hemma) då jag vet att ÄL test visar positivt även vid graviditet.

Visade då väldigt starkt positivt. Tog senare på dagen ett CB early digital som visade gravid 2-3. Har nu fortsatt att testa med mina stickor varje morgon och strecket har blivit klart svagare efter BIM. Strecket visar inte längre positivt även om jag får glad gubbe på displayen och visar för maximal fertilitet..

Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden ÄL blir svagare (gravid)
  • syntharen

Det är för att du inte ska använda ÄL-stickor när du är gravid... Strunta i att testa med Äl-stickor som med grav-stickor och njut av att vara gravid. Grattis!

• Flikkan92

Är så vanligt med MF och MA i min släkt och familj så därför jag blir nojig..

• LillaJag06

De gånger jag varit gravid har mina ältester alltid varit extremt starka. Hela tiden alltså.
    Men ökar dina gravtester?

• syntharen
    Flikkan92 skrev 2017-05-08 10:38:19 följande:

Är så vanligt med MF och MA i min släkt och familj så därför jag blir nojig..

Förstår, jag har själv haft många MF/MA. Men tyvärr går det ju inte att testa för att se om graviditeten utvecklas normalt. Bestämd dig för att ta ett eller två graviditetstest till och se om det ökar i styrka och sedan får du försöka förlita dig på att det är en normal graviditet.
  • Delilah2001

Man kan inte lita på ägglossningstest när man är gravid.

Jag fick negativt på ägglossningstest samtidigt som jag fick Gravid på cb digital tex.

• Flikkan92

Ska köpa nya gravtester idag och mäta med några dagars mellanrum.

Vilka rekommenderar ni? Går det bra med vanliga stickor? :)

• Jag är bara jag
    Flikkan92 skrev 2017-05-08 12:29:34 följande:
    Ska köpa nya gravtester idag och mäta med några dagars mellanrum.
    Vilka rekommenderar ni? Går det bra med vanliga stickor? :)
    Tyvärr kan ett gravtest aldrig påvisa m.f heller. Endast VUL eller flera hcg-blodprov kan visa om man fått MA. Gravtesten kan vara precis lika starka ändå.
Svar på tråden ÄL blir svagare (gravid)