• Mllm

Gravid eller "bara" ägglossning?

Hej!

Jag blir galen av att fundera och känna efter så jag startar en ny tråd för att kanske få hjälp och råd från andra.

Så här ligger det till. Jag slutade med p-piller 8.4 och fick min pillerblödning 10.4. Efter det har vi haft oskyddat samlag många gånger. Har tänkt att jag vill sluta med pillren i tid eftersom jag förstått att det kan ta länge att få igång mensen igen efter att man ätit p-piller.

Nu i helgen har jag haft en ständig molande värk i nedre delen av magen. Jag har varit svälld, och det har stuckit till i höger äggstock. Har aldrig tidigare känt av ägglossning och inte heller haft värk. Nu var värken nästan olidlig i lördags. Byxorna gick knappt att stänga och jag kände mig allmänt uppblåst och utan matlust.

Hoppet tändes ju förstås att jag kanske är gravid.

Grejen är den att jag brukar ha väldigt oregelbunden mens och kan därför inte veta när jag haft ägglossning eller förväntas få mens. Dessa symptom kunde kanske lika gärna bero på en ägglossning? Eller?

Idag värker det inte längre men små känningar som mensvärk har jag känt av och trycker jag lätt på livmodern gör det lite ont.

Vad kan denna värk bero på?

Ägglossning?

Graviditet?

Skulle jag ha en cykel på 28 dagar skulle BIM vara idag men jag har ingen aning om hur lång min cykel är. Testade för säkerhets skull idag men gravtestet visade negativt.

Vet inte vad jag skall tro? Någon med liknande erfarenheter?

Hur länge kan man känna av en ägglossnig ifall det är det? Har haft känningar sen i torsdags nu med riktigt ordentlig värk på lördag.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Gravid eller "bara" ägglossning?
  • Carambolan

Det brukar också vara vanligt att få graviditetsliknande symptom av att sluta med p-piller. Tar några veckor innan hormonbalansen är återställd. Det är långt ifrån säkert att din menscykel är rakt på banan direkt efter pillerblödningen.

• Mllm

Jo jag hade räknat med att det kan ta länge. Förra gången jag slutade kom den dock igång direkt och jag blev också gravid väldigt snabbt. Denna molande värk är bara något jag inte känt tidigare så därför blir jag så fundersam.

• JennyPennyy

Åh jag har ju exakt samma problem, slutade med p-piller i början av april dock kom min pillerblödning den 21/4 verkar som att jag är tillbaka på min cykel med 28 dagar. Men nu den senaste veckan har jag haft som en stark mensvärk och "ryck/hugg" i min högra äggstock och jag är så sjukt osäker på om det "bara" är ägglossning.. Hur har det gått för dig?

• Mllm

Oj, har inte sett att du skrivit JennyPennyy.

Alltså jag blir inte klok på min kropp. Känner fortfarande ibland stick i äggstockarna och ibland känns det även som stickningar i brösten. Ingen mens än men inte heller något positivt test. Har tänkt testa igen i morgon och om det inte är positivt då börjar jag nog ge upp hoppet. Något var det ju jag kände så jag fattar inte varför jag varken får mens eller ett plus?

Svar på tråden Gravid eller "bara" ägglossning?