• Matildeh

Är det rätt val?

Här länge försökt åka iväg och hälsa på min bästa vän som bor i ett annat land. Men varenda gång så har det krånglat och det har slutat med att jag inte har kunnat åka. Visst om det krånglar en gång, men varje gång!! Har försökt minst 4 ggr. Antingen blir biljetterna inställda, flyget blir inställt eller betalningen går inte igenom - när betalningen och biljetterna gått igenom så får man samtal några dagar senare att det inte har funkat. Asså vaaa? Detta känns helt sjukt. Försökte boka biljetterna idag men neej då funkar det heller inte. Men när jag åkt till andra ställen har det funkat direkt.

Vad tycker ni om detta? Är inte detta läskigt? Är det meningen att jag inte ska dit? Har ni också nångång verkligen velat något men det har aldrig gått igenom? Vad gör man då?

• Svar på tråden Är det rätt val?
  • Matildeh
    Kanttant skrev 2017-05-09 16:32:48 följande:

Vad menar du med att biljetterna blir inställda?

Om flyget blir inställt brukar de ju bara boka in dig på nästa flyg? Åkte du hem från flygplatsen istället?

Nej, jag fick ett samtal efter ca. 2-3 dagar att mina biljetter inte gällde längre och jag blev inte inbokad på ett nytt flyg. Beställde på resia den gången. När de ringde mig så sa de att de inte förstått hur det blivit såhär
  • Kanttant
    Matildeh skrev 2017-05-09 16:38:15 följande:

Nej, jag fick ett samtal efter ca. 2-3 dagar att mina biljetter inte gällde längre och jag blev inte inbokad på ett nytt flyg. Beställde på resia den gången. När de ringde mig så sa de att de inte förstått hur det blivit såhär

Men vad menar de med att biljetterna inte gällde längre? Låter jättekonstigt. Om betalningen inte gått igenom, sure. Om det var en glitch i deras system så de inte blev reserverade, sure. Men att de inte längre gäller? Aldrig hört det förut.

Men när flygen blev inställda måste du bmju redan ha vart på flygplatsen? Bokade de inte nytt då?
  • Matildeh

har någon av er varit där? Har inte alls fått för mig eller hört att Ungern samt Balkan länderna är farliga/osäkra.

• Matildeh
    Kanttant skrev 2017-05-09 16:44:49 följande:

Men vad menar de med att biljetterna inte gällde längre? Låter jättekonstigt. Om betalningen inte gått igenom, sure. Om det var en glitch i deras system så de inte blev reserverade, sure. Men att de inte längre gäller? Aldrig hört det förut.

Men när flygen blev inställda måste du bmju redan ha vart på flygplatsen? Bokade de inte nytt då?

Betalningen gick igenom, de visste inte vad som hade gått fel! Så otroligt konstigt.

När flyget blev inställt så fick jag reda på det några timmar innan, men fick varken samtal/mail/ meddelande om något nytt. Kontaktade bolaget och de sa att jag får köpa nytt eller få rabatt.
  • Matildeh

Därför tänker jag om man orkar försöka ännu en gång haha..eller om det helt enkelt inte är menat

• Kanttant
    Matildeh skrev 2017-05-09 16:50:44 följande:

Betalningen gick igenom, de visste inte vad som hade gått fel! Så otroligt konstigt.

När flyget blev inställt så fick jag reda på det några timmar innan, men fick varken samtal/mail/ meddelande om något nytt. Kontaktade bolaget och de sa att jag får köpa nytt eller få rabatt.

Men du måste ju ha fått pengar tillbaka alla gpnger iallfall? Och isåfall, ja - boka ett nytt bara! Du har väl bara haft otur skulle jag tro.
  • Matildeh
    Kanttant skrev 2017-05-09 16:59:28 följande:

Men du måste ju ha fått pengar tillbaka alla gpnger iallfall? Och isåfall, ja - boka ett nytt bara! Du har väl bara haft otur skulle jag tro.

Den gången när de ej visste vad som hade hänt så blev det tvärtom - hade gjort upp en delbetalning. Hade betalat hälften på plats och hälften skulle jag ta månaden därpå. Jag fick då betala av resten av biljetten trots att den inte gällde.(6000 kr förlorade jag för ingenting). Men annars fick jag tillbaka pengarna.

Får väl testa en sista gång och ge det ännu en chans!
  • Lena

Kontakta konsumentvägledaren du borde fått ersättning båda gångerna.

• Kanttant
    Matildeh skrev 2017-05-09 17:06:34 följande:

Den gången när de ej visste vad som hade hänt så blev det tvärtom - hade gjort upp en delbetalning. Hade betalat hälften på plats och hälften skulle jag ta månaden därpå. Jag fick då betala av resten av biljetten trots att den inte gällde.(6000 kr förlorade jag för ingenting). Men annars fick jag tillbaka pengarna.

Får väl testa en sista gång och ge det ännu en chans!

Som ovan sa, har de felat ska du få alla pengar tillbaka. Klart du inte ska förlora 6000 kr sådär. Kontakta företaget och fungerar inte det så gör du som ovan skrev.
  • Anonym (Camilla)
    Matildeh skrev 2017-05-09 15:43:06 följande:

Skulle du försökt igen?

Uppenbarligen eftersom jag tycker de. Allt för bästa vännen! Eller tror du att universum försöker säga henne något? Tror iofs lite på de där
  • Matildeh
    Kanttant skrev 2017-05-09 17:15:08 följande:

Som ovan sa, har de felat ska du få alla pengar tillbaka. Klart du inte ska förlora 6000 kr sådär. Kontakta företaget och fungerar inte det så gör du som ovan skrev.

ska göras! Tack:)
  • Matildeh
    Anonym (Camilla) skrev 2017-05-09 17:51:06 följande:

Uppenbarligen eftersom jag tycker de. Allt för bästa vännen! Eller tror du att universum försöker säga henne något? Tror iofs lite på de där

Visst gör man haha, jo det kan man väl säga att man tror på efter så många stopp och konstigheter ;)
Svar på tråden Är det rätt val?