• Anonym (Ts)

Polisförhör med min tonåring.

Fått brev från polis att jag och min tonåring ska på förhör gällande olaga narkotikabruk.

Nu fick jag plötsligt veta att ärendet är avskrivet pga att provsvaret visat sig vara negativt.

Varför inväntar man inte provsvar INNAN man går vidare med anmälan samt soc?

Jag litar på mitt barn och barnet tar inga droger!

• Svar på tråden Polisförhör med min tonåring.
  • Anonym (Men du)

Du, även om provsvaret blev negativt denna gång, om det ens gått så långt att ni skulle bli kallade till polisförhör så behöver du nog öppna dina mamma-ögon och inse att din son visst använt droger... 

• Anonym (oops)

Oj, dags för mamma o pappa att vakna??

Att bli kallad på polisförhör är inget som "bara händer" om man säger så.

• Anonym (förnekelse)

Wow snacka om att du lever i förnekelse och tror minnsan din lilla guldklimp är en oskyldig liten ängel 

• Wazp

Kommer nog bli ett tufft uppvaknande där....

• Anonym (hm)

Tonåringen är nog inte helt vit som snö även om testet denna gång var negativt. Kanske bäst att ha ett vakande öga på den lilla ängeln...

• Anonym (Katrin)

Fy för er som kommenterat här ovan, tvi vale!
    Ni har säkerligen småbarn och ingen erfarenhet av tonåringar alls. Usch.

Anonym (Ts) skrev 2017-05-09 17:46:00 följande:

Fått brev från polis att jag och min tonåring ska på förhör gällande olaga narkotikabruk.

Nu fick jag plötsligt veta att ärendet är avskrivet pga att provsvaret visat sig vara negativt.

Varför inväntar man inte provsvar INNAN man går vidare med anmälan samt soc?

Jag litar på mitt barn och barnet tar inga droger!

Polisen har tagit in din ungdom för att h*n har visat tecken på narkotikabruk, troligtvis cannabis.
    Cannabis tar flera veckor för att lämna kroppen helt så var det ett negativt svar så har din unge inte rökt på.

Sen kanske h*n gör det ibland, kanske polisen har ögonen på vissa men i så fall var misstanken ogrundad denna gång.

Hur gammalt är ditt barn?
    Oavsett vad detta test sa, håll ögonen öppna. Var vaksam på förändringar i beteende/humör.

Min unge rökte på, polisen testade, det blev t o m rättegång och h*n dömdes för ringa narkotikabrott. Sen fick h*n gå och testa sig länge... och det var jättebra. Idag är h*n helt borta från drogerna och fattar inte själv hur fel det kunde bli.
  • Anonym (Katrin)
    Anonym (hm) skrev 2017-05-09 19:40:19 följande:

Tonåringen är nog inte helt vit som snö även om testet denna gång var negativt. Kanske bäst att ha ett vakande öga på den lilla ängeln...

Droger försvinner inte lika fort ur kroppen som alkohol om du inte visste det.
    Hur gamla är dina barn?
  • Anonym (Katrin)

Förresten ts, det kan inte stått "olaga narkotikabruk"???

• Anonym (hm)

Den som sällan röker tex cannabis ger utslag någon vecka efteråt medan den som röker regelbundet upp till 8 veckor. Så visst skall man vara på sin vakt.

Svar på tråden Polisförhör med min tonåring.