• Elliot1

Symtom/känningar mellan ÄL och BIM

Hej!

Som rubriken lider, kan man ha symtom mellan ÄL och BIM och isånafall vilka? :)

Dela med er av era erfarenheter!

• Svar på tråden Symtom/känningar mellan ÄL och BIM
  • oONinniOo

Med sonen kände jag mig väldigt varm, som om jag hade feber. Tog ett test 4-5 dagar innan BIM och fick ett plus.

Senast så började jag få molvärk redan 4 dagar efter ägglossning, som höll i sig. Plussade svagt 1½ vecka efter ägglossning, men det blev tyvärr inte starkare och resulterade i ett missfall.

Nu är jag några dagar efter ägglossning och känner återigen av molvärk och ett svagt illamående. Återstår att se om det är något, eller om jag är "skengravid". Cool

• Elliot1
    oONinniOo skrev 2017-05-09 20:45:30 följande:

Med sonen kände jag mig väldigt varm, som om jag hade feber. Tog ett test 4-5 dagar innan BIM och fick ett plus.

Senast så började jag få molvärk redan 4 dagar efter ägglossning, som höll i sig. Plussade svagt 1½ vecka efter ägglossning, men det blev tyvärr inte starkare och resulterade i ett missfall.

Nu är jag några dagar efter ägglossning och känner återigen av molvärk och ett svagt illamående. Återstår att se om det är något, eller om jag är "skengravid".

Tack för svar! Har haft galet oregelbunden mens sen jag slutade med minipiller på nyårsafton. Vet liksom inte alls hur kroppen funkar nu men har börjar känna av min ÄL (om jag nu har någon). Sist jag trodde jag hade ÄL så fick jag mens efter några dagar. Nu börjar jag känna likadant igen (om jag räknar med ÄL 4/5), har värk och sånt precis som att jag ska ha mens men den kommer inte. Strålar liksom i ljumskarna, har haft rätt ont i ländryggen (mindre idag dock) och helt galet ont i bröstvårtorna. Kommer som vågor av halsbränna typ och ibland även lite illamående, typ som att jag vill rapa.

Jag är helt inställd på att ha mens men vet ju liksom inte när och givetvis så hoppas man ju att den inte ska komma alls.. Men det där med skengraviditeter och inbillning är ju hopplöst.. :(
  • IsabelH

Jag hoppar in här :)
    Jag har liknande symtom. Spända bröst och även ömma bröstvårtor till och från. Molvärk, ilningar i ljumsken, främst på vänster sida. Jag har mått illa vid några tillfällen och har en del sura uppstötningar. Jag hade utslag på äl-stickan den 9 och 10 maj och har bim den 25 maj. Symtomen kom 4 dagar efter äl vilket känns annorlunda för mig.

När har ni bim?

Jag har läst om många som haft symtom några dagar efter äl och varit gravida, samtidigt som några haft symtom men ändå fått mens.

• oONinniOo
    IsabelH skrev 2017-05-16 20:43:02 följande:

Jag hoppar in här :)
    Jag har liknande symtom. Spända bröst och även ömma bröstvårtor till och från. Molvärk, ilningar i ljumsken, främst på vänster sida. Jag har mått illa vid några tillfällen och har en del sura uppstötningar. Jag hade utslag på äl-stickan den 9 och 10 maj och har bim den 25 maj. Symtomen kom 4 dagar efter äl vilket känns annorlunda för mig.

När har ni bim?

Jag har läst om många som haft symtom några dagar efter äl och varit gravida, samtidigt som några haft symtom men ändå fått mens.

Jag har BIM på lördag och tänkte faktiskt testa imorgon. Mina symptom är fortfarande kvar och  har idag även haft halsbränna.
  • IsabelH

Vad tråkigt med missfallet Ninni. Hoppas du är gravid nu igen! =) meddela gärna hur det går för dig.

Svar på tråden Symtom/känningar mellan ÄL och BIM