• FilurenFnupp

Hemmafruar

Det måste vimla av uttråkade hemmafruar i landet. Deras män är på arbetet eller med älskarinnan på konferens. Hur får man kontakt med en hemmafru? Var hänger de?

Kik: filuren_76
  • Svar på tråden Hemmafruar
  • MR Human
    FilurenFnupp skrev 2017-05-10 14:51:41 följande:
    Hahaha... Skön inställning! Inge vidare polare som inte lät dig vara med. ;)
    Nää, lite halvtaskigt kan man ju tycka! Jag får inte tag på honom heller så vi kan prata om orättvisan i det hela... Konstigt det där! Tidigare rände han omkring här titt som tätt var och varenda jävla dag och nu verkar han gått upp i rök?

• Anonym (Bitbop)
    MR Human skrev 2017-05-10 14:43:54 följande:

Så roligt!

Själv har frun haft en knullaffär! Med min kompis!!!

men men,

snart är det i alla fall sommar!

Haha sure? Och det slänger du ur dig bara sådär?

Låter trist om det är så, och svårt att fortsätta?
  • Anonym (iof)
    Anonym (Lycklig hemmafru) skrev 2017-05-10 13:00:34 följande:
    Hahaha. Får jag fråga varför du tror att det är större chans att bli lämnad pga att man är hemmafru? Vi har en väldigt fin och öppen relation, bra sexliv, två underbara barn och ett tredje på väg, vi går ut och har dejt kväll varannan vecka utan barn, lunchar ihop minst 2-3 gånger i veckan.. vi har varit gifta i snart 9 år.. och åtminstone jag kunde inte vara nöjdare och lyckligare just nu!
    Ingen har iof sagt att din man skulle lämna dig, till skillnad till vad många verkar tro så handlar otrohet oftast inte om att välja någon annan utan tvärtom ett sätt att få fulknulla UTAN att behöva lämna det man har, äta kakan och ha den kvar.

Nu säger jag inte att just din gubbe fulknullar, men jag tror det är lite naivt att tro att man är immun mot otrohet bara för att man inte har problem i förhållandet. Jag tror det är rätt vanligt att folk fulknullar bara för variation.
  • Anonym (Bitbop)
    Anonym (iof) skrev 2017-05-11 13:55:52 följande:

Ingen har iof sagt att din man skulle lämna dig, till skillnad till vad många verkar tro så handlar otrohet oftast inte om att välja någon annan utan tvärtom ett sätt att få fulknulla UTAN att behöva lämna det man har, äta kakan och ha den kvar.

Nu säger jag inte att just din gubbe fulknullar, men jag tror det är lite naivt att tro att man är immun mot otrohet bara för att man inte har problem i förhållandet. Jag tror det är rätt vanligt att folk fulknullar bara för variation.

Min uppfattning är att det absolut finns sådana människor men de går att identifiera. Ett säkert tecken på att någon riskerar att göra det är att de intygar att "det är många som gör det" eftersom de känner igen sig i det och därför tycker det är rätt normalt.

I mitt förhållande är det totalt otänkbart. Visst finns det några få i såna relationer som vår som ändå drabbas men då kan jag lika gärna gå runt och vara rädd att jag blir slagen av blixten, jag tror den risken är större.
  • Anonym (iof)
    Anonym (Bitbop) skrev 2017-05-12 09:37:24 följande:
    Min uppfattning är att det absolut finns sådana människor men de går att identifiera. Ett säkert tecken på att någon riskerar att göra det är att de intygar att "det är många som gör det" eftersom de känner igen sig i det och därför tycker det är rätt normalt.

I mitt förhållande är det totalt otänkbart. Visst finns det några få i såna relationer som vår som ändå drabbas men då kan jag lika gärna gå runt och vara rädd att jag blir slagen av blixten, jag tror den risken är större.
    Du har fel, anledningen till att jag kan intyga att det är många som gör så är för att jag själv skilde mig från min fru då hon fulknullade för skojs skull, och detsamma har har jag sett hos ett antal vänner och bekanta. Och om du verkligen vill informera dig om hur verkligheten ser ut så finns det gott om information på nätet som sticker hål på den myten som du verkar ta för sanning, men jag tvivlar på att du öht vill informera dig.

Du lever i en fantasivärld som baserar sig enbart på dina förutfattade meningar och tro. Ingen har sagt att du ska behöva gå omkring och vara orolig, däremot är det naivt att tro att det aldrig kan hända dig.
  • Anonym (suck)

Du har sett för mycket porr....

Jag är hemmafru, jag känner många hemmafruar(och några män). Ingen är uttråkad, alla har fullt upp och har partners.

• Anonym (Bitbop)
    Anonym (iof) skrev 2017-05-12 10:02:05 följande:

Du har fel, anledningen till att jag kan intyga att det är många som gör så är för att jag själv skilde mig från min fru då hon fulknullade för skojs skull, och detsamma har har jag sett hos ett antal vänner och bekanta. Och om du verkligen vill informera dig om hur verkligheten ser ut så finns det gott om information på nätet som sticker hål på den myten som du verkar ta för sanning, men jag tvivlar på att du öht vill informera dig.

Du lever i en fantasivärld som baserar sig enbart på dina förutfattade meningar och tro. Ingen har sagt att du ska behöva gå omkring och vara orolig, däremot är det naivt att tro att det aldrig kan hända dig.

Som sagt, konstiga saker händer men jag är inte rädd för blixten.
  • Anonym (iof)
    Anonym (Bitbop) skrev 2017-05-12 10:51:22 följande:
    Som sagt, konstiga saker händer men jag är inte rädd för blixten.
    Bra att du inte är rädd, det ska man inte vara, men det kan ju vara en bra idé att informera sig lite om hur blixtar fungerar och hur man bäst undviker dem så man inte knallar ut i en kal äng under åska och tänker att det kan omöjligt hända mig.
  • Anonym (Bitbop)
    Anonym (iof) skrev 2017-05-12 10:59:28 följande:

Bra att du inte är rädd, det ska man inte vara, men det kan ju vara en bra idé att informera sig lite om hur blixtar fungerar och hur man bäst undviker dem så man inte knallar ut i en kal äng under åska och tänker att det kan omöjligt hända mig.

Det är därför man skaffar en partner som inte är idiot.
  • Anonym (iof)
    Anonym (Bitbop) skrev 2017-05-12 14:47:25 följande:
    Det är därför man skaffar en partner som inte är idiot.
    Att enbart förlitar sig på andras intelligens och inte utvecklar sin egen är nog ingen bra idé.
  • Anonym (Bitbop)
    Anonym (iof) skrev 2017-05-12 15:08:37 följande:

Att enbart förlitar sig på andras intelligens och inte utvecklar sin egen är nog ingen bra idé.

Vad svamlar du om?
  • Anonym (iof)
    Anonym (Bitbop) skrev 2017-05-12 15:43:49 följande:
    Vad svamlar du om?
    Du pratar ju om att det är viktigt att välja en partner som inte är en idiot, men vad kommer det hjälpa om man själv är en idiot? Dessutom går ju inte otrogna människor omkring med en t-shirt som det står otrogen på, så hur har du tänkt dig att du ska kunna välja?
  • Anonym (Bitbop)
    Anonym (iof) skrev 2017-05-12 16:02:01 följande:

Du pratar ju om att det är viktigt att välja en partner som inte är en idiot, men vad kommer det hjälpa om man själv är en idiot? Dessutom går ju inte otrogna människor omkring med en t-shirt som det står otrogen på, så hur har du tänkt dig att du ska kunna välja?

Menar du att jag är en idiot? Är det för att jag är nöjd med livet och litar på min man? Hur bitter måste man inte vara om det är provocerande?
  • Anonym (Lycklig hemmafru)

Orkar typ inte ens engagera mej mer i denna tråden egentligen men vill ändå säga säga följande: självklart löper man alltid en risk att ens partner kan vara otrogen, oavsett om man är hemmafru, sjukskriven eller jobbar. Men sen är det ju upp till en själv om man tänker gå runt och oroa sig för det ständigt eller om man helt enkelt väljer att lita på sin partner. Jag litar fullt ut på min man och oroar mig inte för att han skulle vara otrogen, om det skulle ske ändå så får jag ju ta det den dagen det isåfall sker! Finns bara ett sätt att helt gardera sig mot otrohet och det är genom att leva som singel i hela sitt liv.

Svar på tråden Hemmafruar