• GRAVID KVINNA 23

Kan det vara fel på barnet?

Hej.

Jag undrar bara en fråga.

Om partner röker varje dag, 1-2 ( inte vanlig cig, gräs).

Och tjejen röker inte alls, kan det vara fel på barnet/ missfall om han röker och försöker få barn? ( Undrar en sak för min kompis ) själv vill jag veta det.

Jon fått 1 MF och nu kanske nästa men vet ej om det e på grund av det?

2: hur längre måste han sluta röka om de vill ha frisk barn? ( han kan ej sluta, ) men undrar hon om 2--3 veckor eller 1 mån räcker till att hon kan få barn efter när han slutade ?

• Svar på tråden Kan det vara fel på barnet?
  • Sallyjkpg

Tycker att "din kompis" och hennes partner borde ta tag i sitt liv innan dom sätter ett nytt till världen. "Kan man inte sluta" röka gräs, bör man inte ens tänka tanken på skaffa barn, herre Gud.......

• Anonym (S)

Men för helvete. Säg till din kompis att skaffa barn med ngn som inte röker gräs istället

• GRAVID KVINNA 23
    Sallyjkpg skrev 2017-05-10 21:27:26 följande:

Tycker att "din kompis" och hennes partner borde ta tag i sitt liv innan dom sätter ett nytt till världen. "Kan man inte sluta" röka gräs, bör man inte ens tänka tanken på skaffa barn, herre Gud.......

Tack! Det sa jag t henne oxå, men de är 4, år tsm och hon vill inte någon annan. Så vad ska man göra?
  • GRAVID KVINNA 23
    Anonym (S) skrev 2017-05-10 21:34:36 följande:

Men för helvete. Säg till din kompis att skaffa barn med ngn som inte röker gräs istället

Tack för svaret! Det vet hon men kan man förbereda honom på nåt sett? De älskar varandra jättemycket , han jobbar och hon med. Så vad är tipset? :)
  • Sallyjkpg

Kan man inte ens sluta röka gräs ska man inte skaffa barn, punkt slut. Vill man så gärna ha barn, så borde man kunna sluta röka gräs för barnets skull, och även för hennes? Dummaste jag hört.

• Melisa85

Tipset är att ta tag i sitt liv, Vissa människor bör ej bara föräldrar.

• Anonym (F)

Om de tror att de får ta hand om sitt barn när de röker på varje dag kan de tänka om.

Man skaffar inte barn för att låta socialen skaffa en annan familj till det.

Vill hon ha barn får hon ordna upp sitt liv och lämna sin partner.

Stackars blivande barn....

• Mymlan1986

Stackars blivande barn! Hon ska såklart inte skaffa barn med någon som inte kan sluta röka gräs. Hur tror hon det ska bli när barnet föds?? Vem ska ta hand om det? Tänker hon lämna barnet till en pappa som rökt gräs? För hon planerar väl att gå hemifrån då och då utan barnet? Jag blir så arg när jag läser sånt här! Lämna honom

Svar på tråden Kan det vara fel på barnet?