• jjossann

Är det foglossning?

Hej, jag har sedan v 7-8 haft foglossning men då bak precis över skinkorna. Jag är nu i v 19. Jag har nu några veckor haft ont nere i magen och igår fick jag enormt ont nere i magen så jag gick som en hösäck jag åkte då in till förlossningen allt såg normalt ut och det dom kunde tro var då ligament smärtor eller foglossning. Men har man foglossning vid typ (tjej magen där man har mensvärk liksom) det ilade nämligen på mig där igår jag funderar på om det kan vara foglossning? Det gjorde iaf så jävla ont så jag viste inte vart jag skulle ta vägen. Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig och sen ska jag nog ringa min barnmorska. Mvh Josefin

• Svar på tråden Är det foglossning?
  • Dava91

Hej ! Jag har precis likadant som du, fått konstaterat foglossning i typ v.10. Har också varit inne på förlossningen pga detta (är nu i v.30)
    Visa dagar har jag också fruktansvärt ont långt ner i magen, och är vääldigt öm när man trycker lite. Har dem gjort en urinodling på dig? För till mig sa dem att det kan kännas så när man har en urinvägsinfektion, det hade inte jag iallfall. Så dem sa att det är när livmodern växer så kan man få väldigt ont, samt att det är ligamenten som gör ont och det kan ju göra himlans ont det med. Om jag förstått det rätt så är det inte foglossningen som gör ont långt ner i magen, men om du har ont i typ blygdbenet o så så är det foglossningen som spökar där med. Men om du är orolig så är det alltid bäst att prata med din BM såklart =)

Svar på tråden Är det foglossning?