Snuttis2 skrev 2017-05-17 04:17:53 följande:
Är i v 29 nu (28+6) idag! Känner sparkar fm, em, kväll o natt men har aldrig räknat hur många! Har också moderkakan i framvägg. Jag tänker tvärt om från dig : ) Tycker generellt att jag kännt mkt trots det , då jag har vänner som haft den fram o inte märkt en enda rörelse under hela graviditeten.
Själv Upplever att känslan av rörelser ändrats lite sista veckorna men det tror jag har med storleken på honom att göra. Förr kände jag bara en rörelse eller liten bubbel/buff någonstans nu kickar han tydligare oftast mot ljumskarna eller också så känns det som att han testar att spänna ut sig ! Då blir det mer ett tryck på ett större område, och så kanske magen blir alldeles ojämn för att en rumpa eller huvud sticker ut! Hade önskat få se ett fot avtryck i magen en gång men det kommer nog aldrig ske med tanke på moderkakan?!
Haft perioder då jag upplevt mindre rörelse men sen har han kommit igång igen! Tror att han då vänt sig inåt eftersom han fortfarande har den rörelsemöjligheten!
Var på kontroll senast igår o allt såg bra ut!
Jag tror att din bebis mår prima!!!! Det viktiga är att du känner den regelbundet. Med moderkakan i framvägg så det fullt logiskt att du inte ser eller känner kraftiga rörelser! Om din bebis också ligger på övre kurva i tillväxt så påverkar ju det också rörelseutrymmet !
När är du beräknad? Denna plutt ska komma 2 augusti om han vill vill säga : ) !
Åh vad härligt att du känner så pass mycket rörelser. Jag känner nog precis som dig både morgon, fm, em, kväll.. men tycker att det har vart väldigt lite rörelser mellan varven. Men jag vet inte riktigt vad som är normalt eller inte, man är ju så orolig för det lilla livet i magen. Tycker jag har läst så mycket om folk som är gravida där barnet rör sig så mycket så dom inte får en lugn stund.
Känner igen det där med trycket som du säger, att det känns som barnet spänner ut sig. Vet vad du menar på pricken.
Nej, vi som har moderkakan i framvägg får nog inte förvänta oss för mycket när det kommer till den delen haha!!

hur stor del av magen täcker moderkakan tro? Har ingen ordentlig uppfattning om det och har inte tänkt tanken på det förrän nu heller för den delen.
Vad skönt att du säger det, för det är precis så jag har upplevt det.
Jag var precis som dig på kontroll igår och allting såg bra ut här också, så det är ju kanon för oss båda då!!
Åh då är vi riktigt nära varandra, min är beräknad 27 juli. så idag är det 29+5!
Tack så mycket för ditt svar!