• Anonym (Ts)

Hur ska vi göra för att hitta tillbaka till varandra sexuellt?

Jag blev gravid. Plötsligt tyckte jag då att maken luktade illa. Sen gick det över lagom till magen började växa. Då ville inte maken ha sex för han tyckte att det kändes fel. Sen var jag nyförlöst och det som var sytt i underlivet sprack så tog lång tid att läka. Amning och sömnlöshet= noll lust. Sen rullade det bara på. Nu är vårt barn snart 1,5 år och vi har alltså inte haft sex sen jag blev gravid.

Jag saknar min man! Jag har försökt fråga och göra inviter, men responsen är stendöd. Och handen på hjärtat, jag känner ingen lust till honom heller. Vi pussas och kramas varje dag, men inget mer. Jag VILL ha lust till min man som jag älskar så mycket.

Det känns som att vi behöver hjälp för att komma igång. Samtal funkar inte men jag tänker om det finns något naturligt vi kan äta som ökar vår lust? Då kanske det går lättare att starta upp allt igen med ett aktivt sexliv.

• Svar på tråden Hur ska vi göra för att hitta tillbaka till varandra sexuellt?
  • Benedicte

Oj! 1,5 år utan sex!! Inte oralsex då heller vad jag förstår eller?

Det bästa hade nog varit att börja "dejta" igen och hitta tillbaka till varann. Åka bort en helg utan barn och bara umgås på tu man hand utan några förväntningar på att det ska leda till sex, för att känna förälskelsen o lusten igen.

Är ingen expert dock.

• Lena

Har ni lust alls? Annars är mitt förslag att börja onanera

• Anonym (Ts)

Maken har kunnat onanera några gånger (för sig själv), men jag har inte kunnat få orgasm med mig själv.

• Benedicte

Att få orgasm är inte det primära. Det första är ju att fokusera på att få lust igen. Ibland får man nöja sig med att bara ha det skönt och känna kärlek. Orgasmen är ju bara en bonus. Och man ska tänka på att mannens utlösning är inte likställt med orgasm, däremot tror många kvinnor det.

Ibland är det ok om man bara får en halvdan orgasm som kvinna och ibland inte alls men kan känna sig nöjd ändå.

Det viktiga är att ni blir intima igen om ni nu vill det.

• Anonym (Tillskott)

Rosenrot tillskott gör både mig och mannen kåta :)

Annars choklad? Porrfilm? Hmmm.... Tid! Och tillräckligt med sömn.

Svar på tråden Hur ska vi göra för att hitta tillbaka till varandra sexuellt?