• Mussann

rädd för utsomkveds

Hejsan . plussade i torsdags kväll det tog över 1 år för oss . Detta känns som dd är meningen , de känns självklart så jag vågat blicka in i framtiden men jag är rädd för utomkveds.. ibland har jag int på sidan av magen så jag måste ta ett djupt andetag och dd är ofta på vänster sida . jag har liksom haft ryckningar i samma sida också. Mina vänner säger att de är normalt och att vissa av dem också haft så . detta händer inte ofta men har hänt liksom . Finns de någon där ute som var orolig för utomkveds men de va helt okej ?

• Svar på tråden rädd för utsomkveds
  • meicc

Hej,

Vet du vilken vecka du är i? Jag har haft utomkveds och jag får gå på kontroll ungefär vecka 6-7 för att se så det sitter rätt. Innan dess är det för litet för att något farligt ska kunna hända.

Mitt utomkveds, eller x som det kallas, gick inte att missa för hade rejält ont och framförallt bruna väldigt vattniga flytningar.

Jag tycker inte du dka gå och oroa dig för det! Be om ett tidigt UL om du är rädd och vill få bekräftat att det sitter rätt.

• Mussann
    meicc skrev 2017-05-13 20:14:57 följande:

Hej,

Vet du vilken vecka du är i? Jag har haft utomkveds och jag får gå på kontroll ungefär vecka 6-7 för att se så det sitter rätt. Innan dess är det för litet för att något farligt ska kunna hända.

Mitt utomkveds, eller x som det kallas, gick inte att missa för hade rejält ont och framförallt bruna väldigt vattniga flytningar.

Jag tycker inte du dka gå och oroa dig för det! Be om ett tidigt UL om du är rädd och vill få bekräftat att det sitter rätt.

Hej jag ska va i vecka 5 och jag ringde 1177 och hon på telefonen sa att smärtan ska va kronisk och inte så som jag beskrev så känner mig ganska lugn igen
  • meicc
    Mussann skrev 2017-05-13 21:24:11 följande:

Hej jag ska va i vecka 5 och jag ringde 1177 och hon på telefonen sa att smärtan ska va kronisk och inte så som jag beskrev så känner mig ganska lugn igen

Bra! Försök bara vara glad nu. Grattis till graviditeten och barnet ni väntar!
Svar på tråden rädd för utsomkveds