Går det att få kontaktförbud för barns räkning?
Min son är 13 år. Han är väldigt känslig och har autism. Han har inget begåvningshandikapp utan är tvärtom väldigt intelligent.
Hans pappa är avliden.
Jag vill inte att pappans bror har något att göra med min son. Jag vill självklart att sonen ska ha en fin bibehållen relation till andra släktingar på pappans sida, t ex farmor o farfar. Dessa båda underkastar sig alltid farbrodern, vågar inte säga nej till honom. Han är en rakt igenom manipulativ och enligt mig ond människa. Han tar varje chans han kan att komma åt min son genom sina föräldrar.
Han har dessutom skadat min sons pappa så fruktansvärt mycket under hans liv.
Min största rädsla är att han ska försöka med sina jävelskaper på min son. Han fattar inte heller att pojken är skör och att man inte bara kan "gå på" honom
Ett av alla hans sjuka uppdrag i livet var att styra min sons pappas liv och det har alla bara fått stå o se på hur det gick.
Jag får panik bara av tanken hur det ska bli när sonen blir myndig. Han är på sitt egna sätt överempatisk o vill absolut inte göra någon ledsen. Det blir också konstigt o fel om jag skulle berätta om all skit farbrodern ställt till med eftersom hans pappa är hans allra största akilleshäl, - naturligtvis.
Måste man vänta tills en människa trakasserar på allvar? Detta gäller ju ett skyddande av barn, kan man ens få kontaktförbud gentemot ett barn?