• Lolla

Tips för hemlig klubb tack!

Hej!
    Min dotter är 9 år och vill starta en "hemlig" klubb med sin bästis. Hittills har de tänkt att spionera på andras hemlisar och hjälpa andra att lösa problem, tex kärleksproblem. De kanske ska göra ett hemligt språk och försöka tjäna pengar till klubben, men de vet inte hur.
    Finns det några här på familjeliv som har erfarenhet kring eller idéer om vad man mer kan göra i en klubb, och på vilket sätt man kan tjäna pengar som 9-åring? Kan ni berätta om era tidigare eller era barns hemliga klubbar och vad som gör dem speciella? Har de några inträdesprov för nya medlemmar, eller vad krävs för att bli medlem? Var har de sina klubbmöten? 

• Svar på tråden Tips för hemlig klubb tack!
  • hemligheterna

Jag och mina kompisar hade en hemlig klubb i samma ålder! Pappa gjorde medlemskort till alla med självlysande färg runt kanterna, vi var väldigt nöjda och stolta över dem :) Annars skötte vi det mesta själva. (Vi ville inte tjäna pengar utan smög mest runt ute i skogen och hade hemliga möten i garderober och klubbpicknick förbjuden för småsyskon osv)

• Utttiiiippp11

Min erfarenhet är att sånt blir bäst när barnen hittar på själva. Om du har hittat på klubben är den ju inte hemlig.

• Lolla

Ja det där med medlemskort hade jag inte tänkt på!
    Jo det är klart att den inte är superhemlig om jag vet om den, men min dotter har frågat mig om hjälp för att göra klubben ännu bättre. Jag ska inte säga nåt Cool. Dessutom är det roligt att höra om andras klubbar! Finns det några fler tips? 

• Badfantasten

Vi hade en klubb när vi var små. Medlemskort och en kod att säga för att kommit in i den gamle väderkvarnen vi träffades i. Man var tvungen att äta en levande myra för att få vara med. Ritade sträck på väggen likt ett fängelse för att räkna dagarna vi var där.

Svar på tråden Tips för hemlig klubb tack!