• Lantisbarn

Förrvirrad? Blödning vid Ägglossning eller mens

Nu är jag förvirrad min kropp har inte varit sig själv alls de senaste veckorna. 
    Vi fick missfall i v.7 den 27 mars.
    Sen dess har inte mensen lyst i sin frånvaro.. och har inte heller fått några utslag på ägglossningstest när jag testade 2-3 veckor efter missfallet (då ägglossningen borde har varit om kroppen kommit igång) men vet att det kan ta tid efter ett missfall. 
    Nu har det gått ca 7 veckor sen missfallet och idag (söndag 14maj) och fre och lördag (12 och 13 maj) har jag fått en blinkande gubbe på ägglossnings testet och tänkte äntligen är kroppen igång igen. 

Men nu på efter middagen kom det en blödning. 
    Är det mensen som är på gång? 

kan man har positivt ägglossningstest vid mens, eller är det en blödning vid ägglosnning? (har aldrig haft det förut) 

Vad tror ni vad har ni för erfarenheter. Är så less på att kroppen inte är sig själv. Vill så gärna att allt ska bli "normalt" igen.. 

• Svar på tråden Förrvirrad? Blödning vid Ägglossning eller mens
  • Mawie

Hej där!

Hade mitt missfall den 29 mars,( v13) jag fick en konstig stört blödning den 29

April blödde igenom både binda och tampong på 30 min på kvällen var ingenting kvar, inget på pappret när jag torkade mig.

Samma stört blödning återkom två dagar senare och precis likadant.

Vet ej om det var min mens.

Men efter det visade graviditetstest negativt.

Nu har jag haft små ljusbruna flytningar i två dagar och världens migrän,

Jag hoppas att det är nidblödningar och har en vecka kvar till mens.

Men man vet aldrig, svårt att analysera känns som det inte blir som man tänkt i alla fall.

• Mawie

Mina äl stickor visade positivt efter missfallet längre än graviditets stickan. Varje dag över en vecka efter det att graviditetstestet visat negativt. (Test strecket var starkare än kontrollstrecket .)

Den här månaden visade äl positivt 9 maj och sen den 19 maj??

Kan äl stickorna känna av en graviditet lättare och längre än ett graviditetstest, undrar jag?

• GlitterLina
    Mawie skrev 2017-05-21 12:10:04 följande:

Mina äl stickor visade positivt efter missfallet längre än graviditets stickan. Varje dag över en vecka efter det att graviditetstestet visat negativt. (Test strecket var starkare än kontrollstrecket .)

Den här månaden visade äl positivt 9 maj och sen den 19 maj??

Kan äl stickorna känna av en graviditet lättare och längre än ett graviditetstest, undrar jag?

I vissa fall kan ältester visa tidigare än gravtest

Men för å va säker så testa me gravtest med två tre dar imellan :)
Svar på tråden Förrvirrad? Blödning vid Ägglossning eller mens