• lowelilla

Hur lång tid innan ni blev gravida?

Som rubriken lyder;

Hur lång tid tog det för er att bli gravida från det att ni bestämde er att skaffa barn?

Hade det funnits p-piller i bilden och hur långt innan slutade ni med det?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Hur lång tid innan ni blev gravida?
  • Anonym (Stina)

Jag slutade med p-piller i september, så började vi försöka i april. Blev ingen bebis alls och vi påbörjade utredning efter 1 år. Visade sig vara dålig kvalité på spermier och misstänkt PCO hos mig. Av vissa anledningar separerade vi ganska fort.

Träffade min nya och där blev vi oplanerat gravida efter 5 månader tillsammans.

• Anonym (Fyra)

Första: 2,5 år. Fick hormonsprutor till slut som gjorde susen. Var 22 när han föddes.

Andra: Första oskyddade äl. Var 23 när han föddes.

Tredje: Använde säkra perioder, efter tre månader med det blev jag gravid. Var 25 när hon föddes.

Fjärde: Tredje försöket. Kommer vara 34 när han föds.

Innan första barnet åt jag p-piller. Inget innan tvåan och trean. Innan fyran hade jag hormonspiral.

• Milou3

1:a barnet, 1:a försöket efter ätit P-piller i 11 år. 29 år.

2:a barnet, 1:a försöket med inga piller mellan. 31 år.

3:e barnet, försöker fortfarande, är nu på försök 9. 40 år.

• NilsKpyssling

Första barnet - första försöket efter uttag av hormonspiral. Precis fyllt 33 år

Andra barnet - sjunde försöket efter uttag av hormonspiral. 37 år

Inga missfall Skrattande

• Afasi

Första. Tog ut p-staven i mitten av december. Blev oplanerat gravid i januari efter att ha missat att avbryta ett samlag.

Andra. Slutade med minipiller i oktober. Gravid på första försöket i november.

Tredje. Hade inget preventivmedel utan körde icke penetrerande sex. Kunde inte bestämma oss om vi vågade en trea så vi fullbordade ett samlag och nu är jag i vecka 32.

Oändligt tacksam för varje barn.

• Guapa

På 6:e försöket båda gångerna. Första gången inga p-medel innan, andra gången hormonspiral. Inga missfall (vad jag vet iaf).

• Sabiinan

Det tog fem månader. Men fick ett MA i vecka 10 och fick med hjälp av tabletter få ut det. I slutet av november slutade jag blöda.

Blev gravid igen efter 4 månader. Nu i vecka 8 och har sett ett hjärt ticka :)!!

• Anonym (LiRo)

Barn nr 1. var 23 år blev oplanerat gravid efter 3 månader. (2003)
    Barn nr 2. Var 25 år Tog 3 månader efter att jag plocka ut spiralen (2005)
    2013 sluta jag med p plåster, fick missfall i v 8. 
    2014 6 månader efter missfallet blev jag gravid igen och ut kom en son. 
    Sluta med p plåsterna nyår 2016, Blev gravid och plussa nu i maj. Dock sluta det ännu en gång i missfall. Nu väntar vi bara på att bli normal så vi kan börja bebis tillverkningen igen 

• Anonym (LiRo)
    Anonym (LiRo) skrev 2017-05-15 10:35:39 följande:

Sluta med p plåsterna nyår 2016, Blev gravid och plussa nu i maj. Dock sluta det ännu en gång i missfall. Nu väntar vi bara på att bli normal så vi kan börja bebis tillverkningen igen 

Anonym (LiRo) skrev 2017-05-15 10:35:39 följande:

Tog även 6 månader att bli gravid efter första gången jag sluta med p plåsterna och 3,5 månader att bli gravid efter p plåsterna nu denna omgången. 

• oONinniOo

17 månader tog det med sonen. Hade ätit p-piller och minipiller i typ 6-7 år. Nu är vi inne på månad 4 sen hormonspiralen plockades ur (fick ett missfall i april). Så vi får se hur lång tid det tar nu, men det lär nog gå fortare denna gången.

• Anonym (Mari)

För oss tog det tre aktiva försök innan +, inga p-piller innan, 28 år :)

• sobrio88

Hade p-stav innan båda gravideterna och noll koll på äl.

Första - 3 månader efter uttag av staven

Andra - hann aldrig få mens, vid fastställning av bf på ul så betydde det att det var bara nån dag efter att jag tog ur staven befruktningen skedde :)

• maxleon1011

Jag 28 år 2009 Barn 1, ätit p-piller i 13 år tog 2 månader så blev jag gravid

Jag 29 år 2010 Barn 2, gravid när yngsta sonen va 5 månader

Jag 36 år 2017 Barn 3, ätit p-piller sedan 2011 tog 3 månader så va jag gravid

• ebe91

1a barnet: slutade med p-piller i april, hade första "riktiga" mensen maj (hade "piller-mens" april) och junimensen kom aldrig utan plusade.

2a barnet. Körde säkra perioder med avbrutet samlag under fertila perioden, resulterade i en lillasyster. Plusade när 1a var 7 månader.

• Anonym (4barn)

Första barnet: Hade mens när vi bestämde att börja, fick inte nästa mens var gravid.

Andra barnet: Precis samma som nr 1

Tredje barnet: Försökte i 3 månader

Fjärde barnet: Åt minipiller, blev gravid

Har varit gravid 9 gånger, 4 barn och 5 missfall.

Svar på tråden Hur lång tid innan ni blev gravida?