farligt att bo i Flemingsberg?
Hej!
Vi tänker köpa hus i terapivägen i Flemingsberg och fråga är: Är det tryggt att bo där?
Hej!
Vi tänker köpa hus i terapivägen i Flemingsberg och fråga är: Är det tryggt att bo där?
varför är det? jag har läst att det beror på området. stämmer det ? eller det är överallt samma?
Hej jag studerar i flemingsberg och skulle nog säga att det är som vilken förort som helst
Finns det hus att köpa där nu?
Det är ett Utanförskapsområde med dess problem.
det finns inga hus att köpa på terapivägen, lägenheter, däremot. om ni inte köper hela höghusen, vill säga....
Och, nej, det är inte farlig att bo i flemingsberg. Det bor mest studenter där nuförtiden. Terapivägen ligger väl dock i "fel ände", nära pendeln och nya Ica Maxi, men "långt" från centrum, pulsen ovh sjukan. Centrum kan ju dock bli aningens stökigt, just för att det beor en hel del studenter där.....
Gick i skola i flemingsberg centrum för 10 år sen.. tyckte centrumet va riktigt obehagligt. Stötte flera gånger på äldre män som försökte stöta på då en då ung tjej..riktigt obehagligt att gå själv.
Ja i BR-delen är det nog lugnt men enda nya för studenter är väl inte så många och andra hyres ligger vid C?
Så det är lugnt och fint nu, inga mer mord och brevbärare etc. kan jobba normalt?
Fördelen med Flempan är nära KHS, tåget och man kan få varmgarage med bur, men har varit stökigt område. Bra svensk mataffär också. Och spansk billig nyckelmakare.
Br gavs bort gratis där förut.
Jag vet inte om man räknar Visättra till Flemingsberg, men jag tänkte i alla fall ge mina synpunkter på både Visättra och Flemingsberg sidan då jag utgår från att många menar området runt stationen.
Många har väl bara åkt förbi och sett de höga husen, som är väldigt få och inte gått in längre i området och framför allt på andra sidan i Visättra och bara sätt några av de mindre fina hyreslägenheterna där. Men är inte speciellt många hus alls,