• Lissdra

kan någon snäll själ hjälpa mig?:-D

Min mens har alltid varit väldigt regelbunden och jag har alltid vetat exakt när den ska komma, känningar osv. Haft riktlig mens även haft väldig värk och fruktansvärt ont när jag haft förut. (Tillomed fått sjukanmäla mig från jobbet). Jag har haft ont i brösten och känt mig illamående den senaste veckan, men ingen ordentlig mensvärk eller så. Nu hade jag bm i lördags och jag kände ingenting som sagt av värk.
    Mensen kom inte utan igår och idag har jag bara fått lite lite blod på pappret när jag vart på toaletten.

Jag hade ÄL den 4e maj. Kan man få såhär små blödningar och vara gravid?
    Känner inte igen min mens alls nämligen :$

Så tacksam för svar!!

• Svar på tråden kan någon snäll själ hjälpa mig?:-D
  • Glad81
    Lissdra skrev 2017-05-15 12:46:44 följande:

Min mens har alltid varit väldigt regelbunden och jag har alltid vetat exakt när den ska komma, känningar osv. Haft riktlig mens även haft väldig värk och fruktansvärt ont när jag haft förut. (Tillomed fått sjukanmäla mig från jobbet). Jag har haft ont i brösten och känt mig illamående den senaste veckan, men ingen ordentlig mensvärk eller så. Nu hade jag bm i lördags och jag kände ingenting som sagt av värk.

Mensen kom inte utan igår och idag har jag bara fått lite lite blod på pappret när jag vart på toaletten.

Så tacksam för svar!!

Det låter ju som att du kan vara gravid. Köp ett test och kolla. Har du något preventivmedel, eller precis börjat med något? Då kan ju mensen ändra sig.

Hoppas det går bra för dig!
  • Minza83

luthealfasen brukar normalt vara 12-16dagar, oftast 14dgr.

dvs din mens förväntas tidigast imorgon men senast på lördag.....

har du 14 dagars luthealfas så är din förväntade mensdag först på torsdag...

• Minza83

du har väl inte en luthealfas på bara 9 dagar heller?.. känns som att du har räknat liite fel.. ;)

• Lissdra

Jag använder mig av naturalcycles så jag tar ägglossningstest varje månad och det visade positivt då.

Sen jag fick mens, 10 år gammal så har min mens kommit med ca 16-18 dagar mellanrum, haft ett rent helvete kan man väl säga genom åren med detta. Och ALLTID haft rikliga blödningar PRICK 7 dagar :-/

Men som sagt, känns inte som detta är riktig mens utan mer som bara små blödningar?:$ kommer ingenting när jag kissar heller utan bara på pappret när jag torkat mig.
    Min kropp gör mig väldigt förvirrad kan man väl säga :O

• Glad81
    Lissdra skrev 2017-05-15 12:46:44 följande:

Så tacksam för svar!!

Lissdra skrev 2017-05-15 13:26:52 följande:

Jag använder mig av naturalcycles så jag tar ägglossningstest varje månad och det visade positivt då.

Sen jag fick mens, 10 år gammal så har min mens kommit med ca 16-18 dagar mellanrum, haft ett rent helvete kan man väl säga genom åren med detta. Och ALLTID haft rikliga blödningar PRICK 7 dagar :-/

Men som sagt, känns inte som detta är riktig mens utan mer som bara små blödningar?:$ kommer ingenting när jag kissar heller utan bara på pappret när jag torkat mig.

Min kropp gör mig väldigt förvirrad kan man väl säga :O

Hur har det gått för dig. Tagit något test?
  • Lissdra

Jag fick min mens tillslut, många dagar försent. Men den var också var väldigt märklig.

Men tyvärr inget plus på Stickan. Men bara o se vad framtiden har att erbjuda

• vasg

Man kan få konstiga blödningar om man inte haft ägglossning. Vet du att du haft äl så hade jag tagit ett test. Det är omöjligt att säga att någon är gravid enbart på ett par symptom. Kroppen kan göra konstiga säker utan anledning :)

• vasg
    Minza83 skrev 2017-05-15 13:09:17 följande:

du har väl inte en luthealfas på bara 9 dagar heller?.. känns som att du har räknat liite fel.. ;)

Man kan ha lutealfas på 9 dagar...
  • vasg

Såg nu att du tagit ett test. Kroppen är konstig iböand som sagt :)

Svar på tråden kan någon snäll själ hjälpa mig?:-D