• Lisaharvitaskor

Åldersskillnad- Okej?

Vad är en okej åldersskillnad?

En tjej som är 15 år som är väldigt mogen, kan ta ansvar och klara sig själv med en kille som är 22 år och ligger på ungefär samma plan. De gillar varandra väldigt mycket och har det underbart i sällskap av varandra. Skulle det kunna gå? Vad tycker ni? Motivera era svar.

• Svar på tråden Åldersskillnad- Okej?
  • John22

Absolut inte okej. En 22-åring är vuxen och en 15-åring är ett barn. Hon är inte i närheten färdigutvecklad och ligger på ett helt annat plan än en 22-åring, oavsett hur mogen hon uppfattas.

• John22

I linje med vad Tofflan skriver är det även direkt skrämmande att en 22-åring går och suktar efter 15-åringar. Givetvis inte pedofili, men det är fan inte långt borta.

• Axe

Ja, alltså en frisk 22 årig man vill inte ha ett 15 årigt barn. Så det blir väl som två femtonåringar typ.. Alltså nej om de ska bo ihop och klara livet typ

• Annelie 76

Nej. En 15-åring är kanske byxmyndig men fortfarande ett barn, hur mogen hon än tycker att hon är.
    En 22-åring är vuxen. Vuxna ska inte ha sexuella relationer med barn.

• Påven Johanna II

I alla relationer där det handlar om stor ålderskillnad och där den yngre parten är mycket ung talas det alltid om den unga individens häpnadsväckande mognad. Om det är mognad den äldre parten är ute efter, vill ha och uppskattar så förstår jag inte i sådana fall varför hen inte söker sig till partners som inte är unga.

Det hade åtminstone varit mer hederligt - om än lika äckligt - om den som vill vara med en mycket ung människa har sagt vad hen verkligen ser hos densamme. Det torde väl rimligen handla om ungdomlig fräschör, nativitet, släta kroppar och omognad snarare än motsatsen. 

Och nej, inte en okej skillnad i ålder.

• luppisen

Ålderskillnaden i sig är ju inte särskillt stor, 7 år. Det är nog mera det att hon är 15 år. Skulle hon ha varit 22 och han 29 så skulle ingen tycka att det var särskillt konstigt..
    Macron var 15 och hon 39...där känns det nog som barnarov också...

• Griseknoen35

Var enbart kompisar i 3-5 år till. Är ni då fortfarande intresserade av varandra på ett romantiskt och ett sexuellt plan så gå vidare då. Då har hon även haft några år till med jämnåriga pojkar samt haft tid att utvecklats mentalt även om hon inte är färdig än så är en 18-20 årings betydligt mer utvecklade än 15 åringar.

• Erizajo

Alltså jag var 16 och min kille 22 när vi träffades och idag är vi 32 och 38 och är gifta med tre barn så för mig är det inget konstigt. Beror helt på personerna!

• Bestemor

Jag var 16 år när jag träffade min sons far, han var 23 år.

Fast det är många år sedan. Tror man var mognare på den tiden. Då räknades man som vuxen när man gick ur nian.

• lowelilla

Jag var 16 och min pojkvän 23 när vi blev tillsammans. Idag är vi 22 och 28, funkar jättebra ihop. Jag är väldigt mogen av mig och senast igår fick jag höra att en trodde att jag var 28. Så ålder är bara en siffra, så länge det går lugnt till och på bådas villkor finns det ingen gräns.

Svar på tråden Åldersskillnad- Okej?