• Frances

Gravid efter spolning av äggledare?

Hej alla ni som äntligen blivit gravida! Stort grattis till er!

Precis som rubriken säger så undrar jag om någon blivit gravid efter att ha spolat livmodern och äggledarna? Och ni som blivit det, tror ni att de två har ett samband?

Har hört och läst att vägen kan bli mer framkomlig, trots att undersökningen inte visade på några stopp eller andra hinder.

• Svar på tråden Gravid efter spolning av äggledare?
  • artbitch

Ja, faktiskt så blev jag gravid på äl efter spolningen

Spolningen visade att allt såg bra ut i livmoder och äggledare.
    Mitt problem har varit dålig ägglossning (låga progesteronvärden). Skulle börja med pergo, men blev gravid nu precis innan! Att jag blev gravid berodde nog mer på att det slumpmässigt blev en cykel med finfin äl denna gång tror jag.
    Om spolningen hjälpte också kan jag inte bedömma...

• jamis

Blev inte heller gravid efter spolningen trots att allt såg bra ut och min äl var bra... Läkaren sa dock att man har som störst chans nu efter spolning...

• Paprikan

Jag blev gravid direkt efter min första spolning som gjordes i samband med operation av cysta på äggstocken. Dom två åtgärderna tillsammans var nog avgörande. Det var för övrigt den enda gång vi inte satsade på graviditet och hade bara sex 3 ggr på hela månaden! Vi hade försökt i 1 ½ år. (Tyvärr blev det MF v 7).

Lycka till!!

• Soulbaby

Jag blev gravid vid min andra äl efter spolningen och tror helt klart att det var en av faktorerna till att det funkade efter nästan ett och ett halvt års försök.

Lycka till alla tappra kämpar!

• Cahela

har nu haft två äl efter spolningen o är inte gravid..

• Buttelina

jag blev gravid 8 dagar efter min spolning. vi hade kämpat i två långa år. läkaren sa att man har stor chans tre månader efter man blivit spolad. Jag är helt övertygad om att det var det som hjälpte oss. Nu sitter man här med en liten docka på 5 mån i famnen...

• nacka41

kämpade i 1 1/2 år utan resultat...
    men, blev gravid efter spolning.

• Lizanne

Jag blev gravid efter första äl efter spolning/titthålsop. Är i v 6 men har dessvärre blödningar, ska in på vul på onsdag. Hoppas hoppas hoppas!

• Frances

Allt så bra ut på undersökningen men det blev inget + , i alla fall inte i första cykeln efter spolningen :(

• Fru Indosaurie

Allt såg bra ut på min spolning och månaden efter blev jag gravid.
    Hade aldrig tidigare haft en ägglossning, det var min första.

• andy78

JAg blev gravid efter en spolning

Svar på tråden Gravid efter spolning av äggledare?