• Jackie88

Blödningar utan missfall

Hej allihopa

Jag är gravid med mitt första barn och är i v 12+5 och har haft blödningar både mindre och kraftigare sedan jag var i v 8.

Har varit på ultraljud undersökningar kontinuerligt sedan det började och fostret utvecklas normalt och allt annat ser också normalt ut.

Men det känns inte normalt att det forsar blod var och varannan dag och läkaren kan inte se någon orsak till blödningarna.

Är det någon som vart i samma situation som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter och om man hittade någon orsak till blödningen?

Skulle vara så himla tacksam för svar.

• Svar på tråden Blödningar utan missfall
  • eemeliee

Jag har haft blödningar sedan vecka 8, är nu i vecka 23. Det har varit stora och små blödningar med och utan klumpar med rosa flytningar emellan. Ibland konstant i flera veckor medans jag ibland har haft uppehåll på mellan 1-7 dagar. Jag har också varit inne på kontroller men dom har inte någon orsak och allt har sett bra ut. Teorin som finns är att det är det är mitt ärr från koniseringen som jag gjorde förra sommaren som är lättblödande, men det är inget som är konstaterat.

Jag försår din oro, jag har tyckt att det varit väldigt tufft stundvis. Dock så verkar lillkillen må hur bra som helst.

Senaste veckorna så har det varit bättre och nu är det 9 dagar sedan min senaste blödning och jag hoppas verkligen att det fortsätter att bli bättre.

• Misscaswell

Låter exakt som min första graviditet. För mig slutade det runt v 12-13 och jag fick aldrig veta varför. Bebisen och jag mådde fint hela vägen!

• Snuttis2

Har de kollat var moderkakan sitter? Så att den inte sitter för tappen för då kan det blöda mkt när livmodern växer o moderkakan flyttar sig!

• Leeandra

Hade så när jag väntade min äldsta dotter ( barn nr 2 ). Fick fyra mindre blödningar och en stor, vaknade mitt i natten av att det var blod i hela sängen. Dottern mådde dock bra hela tiden och de hittade ingen orsak till blödningarna, sista hade jag i v. 16.

• basio

Med mitt andra barn hade jag enorma blödningar som började i v12-13 och höll i sig till v20. Gjorde många ultraljud och det enda som de kunde se var att moderkakan var föreliggande och att den antagligen var orsaken till blödningarna.

Allt gick bra och jag födde en frisk gosse, vaginalt, i v36+4. Men graviditeten var full av oro och undersökningar.

• Ankissen

Jag hade blödningar från v.9 rill v.13 med första barnet. Det berodde på föreliggande moderkaka som rörde sig uppåt sen. Grymt jobbigt psykiskt då jag haft två missfall innan. Men allt gick bra och han stannade kvar i magen till v.41.

• Jackie88

Tack så mycket för alla svar.

De ända de sett är att min moderkaka är lite lite lite långt ner så det är nog det som spökar.

Var senast idag och gjorde ultraljud och lill-bäsen mår bra. Dock har jag fortfarande blödningar men haft lite mindre sista dagarna. ????

Håller alla tummar och tår att det ska gå bra, fick ma i början av januari så det har varit väldigt tufft med alla blödningar.

Men nu försöker jag bara tänka positivt vilket är lättare sagt än gjort vissa dagar. ????

Svar på tråden Blödningar utan missfall